tirsdag 21. april 2009

Gamle linhåndkler og andre skatter!

Jeg har oppdaget et skikkelig jordbærsted - i Sverige! Et sted hvor jeg har funnet et stort utvalg av gamle linhåndkler med- og uten brodert monogram, blondeduker, damaskduker, heklede blonder, broderte duker, og en mange andre skatter! Alt skikkelig ønskedrømmer for oss med et varmt hjerte for gamle, håndheklede blonder og hjemmevevde tekstiler!


Linnegalleriet heter drømmestedet, og i nettbutikken er det side opp og side ned med linhåndkler i forskjellige mønstre - mange med sirlig broderte monogram! Et enormt utvalg av broderte brikker- og duker, meter på meter med sirlig håndheklede blonder i tynn, tynn tråd, border med Hardangersøm, blondeduker- og brikker, og store damskduker med/uten sevitter, og med/uten monogram. Alt til , i mine øyne, til en absolutt rimelig penge!


Til slutt bestemte jeg meg for 2 linhåndkler med monogram til kjøkkenet vårt, en remse med hardangerbroderi, og noen blonder av varierende lengde og bredde. Så var det bare å vente...på at pakken med "godis" skulle ankomme!

Og jeg ble ikke skuffet! Dette var nydelige ting, og nå gleder jeg meg bare til å ta blondene i bruk i mitt neste syprosjekt!

6 kommentarer:

  1. For noen nydelige håndklær :)
    Må ta meg en tur innom der å kikke litt ;)

    Ha en fin dag. Her skinner sola :))

    Klem,Kari

    SvarSlett
  2. For noen go`biter.Takk for tipset om butikken

    SvarSlett
  3. Såååå utruleg flott! Gamle håndarbeid er som gull.. takk for tipset ang.nettbutikken.Der må eg nok innom...
    Ha ein fin kveld :0)

    SvarSlett
  4. Nyydelige ting...
    Må være en drøm av en butikk.

    SvarSlett
  5. Helt fantastisk blogg du har :) Har sett på bilder, lest og drømt meg bort i 1 time snart! Imponerende :)

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!