mandag 7. september 2009

Gamle skatter!

For noen dager siden fikk jeg en stor papirpose av min mor, som var ting hun tenkte jeg "ville få glede av"! Jeg visst det var noe gammelt sengetøy med mellomverk etter en eldre slektning der, men overraskelsen var stor da jeg tok opp det ene flotte skatten etter den andre!
Det var flere overlaken med skjønne, kniplede eller heklede mellomverk og monogram, putevar med engelsk broderi, putervar og duker med mellomverk i hardangersøm, ja, en ren skatt for meg som er så glad i alt dette!

Så gårsdagen brukte jeg til å vaske det og henge det ut i solen til bleking - et flott syn der det vaiet i vinden!
Og i dag starter jeg søm av kjøkkengardiner! I går kveld ble jeg ferdig med å hekle det som skal bli nedre del av kappen på toppen. Og nå som jeg helt uventet fikk disse vakre overlaknene med monogram, blir to av dem (som har noen flekker) brukt til øverste del av gardinene! Jeg er bare ikke helt enig med meg selv om jeg skal henge opp gardinene med knytebånd eller ei, men den broen krysser jeg når jeg kommer er dit!
Ha en flott dag akkurat der DU er!


7 kommentarer:

  1. Åhh så nydelig !!!
    Kjempeheldig er du :))

    Ha en fin dag
    Klem,Kari

    SvarSlett
  2. ÅÅÅÅ så heldig- det der er SKATTER det!
    Tenk deg den jobben det er å brodere alt det der...
    Nydelig:-)
    Ha en fin uke, klem Hege.

    SvarSlett
  3. Heldige deg.. :) Skjønner godt du er fornøyd :)

    Klem fra meg..

    SvarSlett
  4. Så flott. Du er heldig!!
    Fint å ha en mamma også, savner det.......

    SvarSlett
  5. Bare helt nyyyydelig!!Har sååå sansen for disse gamle skattene, sikkert mange som har dem liggende i skuffer og skap. Kjempesøtt å bruke dette som elementer i interiøret! Ha en flott uke!

    Camilla

    SvarSlett
  6. Åh så heldig du er !
    Nyyydelige ting, og det er bra at de er kommet til "et godt hjem" der de blir satt pris på.

    Ønsker deg en deilig kveld !
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!