mandag 28. september 2009

Sukkertøy fra bruktmessen!

Som jeg lovte i går skulle jeg vise dere mine funn på bruktmessen i helgen, og jeg er helt overlykkelig over å ha funnet disse fine kjole-gryteklutene! Jeg skrev om dem i innlegget mitt om grytekluter, og så dukker de opp! YES! Fargen passet meg perfekt siden jeg elsker blått og hvitt!
Et annet funn var gardiner og hyllekant med brodert bord! Disse er svenske, og jeg har allerede en hyllekant, så det var moro å finne gardiner! De kan jeg sikkert kombinere med kjøkkengardinene med monogram - kanskje til jul? Hun som solgte dem hadde fått tak i dem fra nord-Sverige, mens jeg kjøpte hylleborden med samme broderi i syd-Sverige i sommer. Så muligens er dette noe, klassisk svensk?
Og så dukket det opp et par søte brikker og en gryteklute til, så jeg føler at jeg fikk litt igjen for turen!

3 kommentarer:

  1. Wow, her var det mye "kjøkkenlekkert". Så koselig med slike gamle grytekluter, og du fant jo noen i den riktige fargen også ser jeg.......

    Jeg samler også på grytekluter, men fant ingen da jeg var på loppemarked i helgen - synd.

    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  2. Koselige gryteklutet og hylleborder...blått og hvit er også en av mine favoritter
    Trenger du noen ideer til hva du kan bruke grytklutet til kan du jo kikke i boken Sjarmerende Gjenbruk hvor jeg er medforfatter...lykke til.
    Klem...Ellen

    SvarSlett
  3. Oh my, oh my. Så søde ting du fandt....

    Klem Helle

    SvarSlett