tirsdag 13. oktober 2009

En sommer er over...

Høsten er definitivt her, og vi har vel begynt å venne oss til tanken alle sammen, til høstløvet som faller, til kuldegradene om natta, og til hagen som har gått i dvale! Det er vakkert, men føles vemodig at sommeren er over. Den gikk som vanlig så altfor fort!
Bak huset står campingvognen vår vinterklar, hagemøblene er tatt inn under tak, og min bedre halvdel har lagt siste hånd på husets utvendige fasade! Jeg syr i siste liten en madrass til benken ved inngangspartiet, som skal få ligge der utover høsten. Og i dag settes en vegghylle opp, mens fuglehuset allerede er på plass! Bilder kommer senere!
Det høstæs nå.
*
Stå stille sol og tre og strå,
stå stille litt og la meg få
et ekstra øyeblikk!
*
Et øyeblikkda jeg kan sanse
vår`n som gikk
og sommær`n som jeg aldri fikk
tatt or`ntlig vare på.
*
Det høstæs nå.
Jeg venta heile livet på
en sommær som jeg ikke så
før den var gått forbi.
*
Så gi meg ti!
Nå ser jeg alt jeg kunne bli.
Stå stille sol og strå
og gi meg ti!
Det høstæs nå...
*
- Margaret Skjelbred -

7 kommentarer:

  1. Det er vemodig med høst, allt går i dvale. Vakre bilder og dikt;-)


    Ha ei fin uke!

    SvarSlett
  2. Åh, et smukt digt, og ligeså vemodigt som efteråret.

    Smukke billeder også!

    Klem Helle

    SvarSlett
  3. Vemodig hver gang en årstid passerer. Nyt høsten!
    Klem fra Hanna

    SvarSlett
  4. Vemodigt, men samtidigt koseligt innlegg!

    Kram

    SvarSlett
  5. Nydelige hagebilder - og stolsetet ble jeg nesten målløs av.

    SvarSlett
  6. så nydelig et dikt,ja det er høst,men jeg syntes alle årstider har sin charm,nydelige bilder du viser,
    ha en herlig høst kveld.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  7. Et fint innlegg. Høsten er ei fin tid. Koselig med lange innekvelder, med stearinlys overalt og med roen i ei god bok. Ute er det nydelige farger, og høstsola er veldig spesiell, synes jeg. Ønsker dere alle en fin høst, Cathrine (O: Klem fra Mai Liss

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!