fredag 23. oktober 2009

Hvite og lyseblå drømmer!

I mitt hode foregår det for tiden en kamp om oppmerksomheten, d.v.s. at jeg i kjent stil har for mange prosjekter som foregår samtidig! Jeg er nok ikke typen som gjør én ting ad gangen, men prøv 10!

I går satt jeg ved symaskinen og sydde lyseblå gardiner til den mye omtale Billy-hyllen til kjøkkenet! Jeg fant et laken på Åhléns som hadde den rette lyseblå fargen, og den ble til 2 stk. gardiner! Tidligere har jeg brukt lysblått putevar som understrekk til soffaputer i hardangersøm og engelsk broderi (putene viser jeg senere i samlet tropp).

Det har sine fordeler da, at man har flere jern i ilden på en gang, og, ifølge min bedre halvdel, bobler over av kreativitet! - Så lever jeg i hvert fall opp til navnet på bloggen min, sier jeg!

Men i jakten på en hekleoppskrift, kan man finne mye fint, og ideene med bruk av heklede mellomverk, blonder og brikker på både dusjforheng og på sengetøyet synes jeg var vakkert! Og så er det jo lyseblått og hvitt i skjønn forening, og altså helt etter min smak!


4 kommentarer:

  1. Lyseblått og hvitt hekleri sammen er utrolig delikat. Det er noen flotte bilder du har funnet fram. Takk for inspirasjonen! :o)

    SvarSlett
  2. så nydelig det er ,ja deilig når kreativiteten bobler..du har det så herlig med disse fargene.elsker det rett og slett.
    ønsker deg en nydelg fredag.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  3. Det er helt sikkert at du lever op til dit blog-navn, Cathrine. Jamen, hvor du altid viser nogle fine projekter... og for mig ser det ud som om du kan holde styr på dem alle!
    Inspirerende billeder også.

    God helg til dig og din familie.
    Klem Helle

    SvarSlett
  4. Åh så mycket fint!
    TAcck för titten!
    Kram
    Hanna

    SvarSlett