mandag 19. oktober 2009

Litt retro!

I det forrige innlegget viste jeg frem aluminiums kaffekjelene som jeg hadde kjøpt på loppis, som var en smule klare for puss! Og med litt TLC så ble de blanke, må man si! Jeg brukte stålull og stålvask - har andre en bedre metode?
Nå venter de på den endelige plassen sin - enten det blir på toppen av kjøkkenskapene, eller på toppen av den nye, hvite Billy-hyllen med vitrinedører, som skal kjøpes brukt i dag! Planen er å sy lette gardiner på innsiden, så man ikke ser inn på det som står der.
Ja, det er litt synd at man først ser verdien av det man har når noen andre tar det i bruk! Men det er jo slik ideer fødes, og ting tas frem i lyset igjen! Her er f.eks. en fin samling retro kjøkkenredskaper, som kan pynte fint opp i de rette omgivelsene! Og et skap kan gjøre nytten på kjøkkenet som frittståpende benk!
Da venter en aldri så liten Sverige-tur på meg selv og min bedre halvdel, og det blir nok en ny tur til Hörnan i Strömstad, er jeg redd!


7 kommentarer:

  1. Hei!
    Kaffekjelene ble så blanke og skinnende!
    Liker så godt den krydder og melhyllen du viser.Hos meg blir det nye skap på den ledige plassen på kjøkkenet.
    Vi planlegger en Sverigetur i slutten av uka, da blir det et besøk på Hörnan for meg igjen også!
    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  2. oj så fine de kaffe kjelene le,godt jobbet det der.
    å god tur til sverige.
    klemmer fra sylvia

    SvarSlett
  3. Flotte inspirasjonsbilder! Også så blanke kjeler,ingennbedre råd herfra..:-)
    De var utsolgt på ski,iallefall fant hun ikke noe selvom hun mente hun hadde sett det..takk skal du ha!!
    klem fra Anette

    SvarSlett
  4. så flotte bilder ! Kaffikjelene ble jo kjempefine :-)

    Har forresten en slik hylle som på første bildet. Utrolig anvendelig !

    Ønsker deg en deilig mandagskveld !
    Klem,Nostalgia

    SvarSlett
  5. Så fine de ble:-)
    Skjønner godt du drar innom Hörnan, der er jeg også med jevne mellomrom..!
    God tur og kos dere:-)
    Klem,Hege.

    SvarSlett
  6. Hei Cathrine
    Deilig med gjenbruk. Tøffe bilder du viser oss! Kaffekjelene er herlige...fortsett å samle.
    Klem fra Hanna

    SvarSlett
  7. Heisann!

    Kjelene ble jo kjempe fine! Du har en virkelig fin blogg kjære navnesøster! Koser meg virkelig med å lese bloggen din!

    Ha en fin dag!

    Klem fra Chatrine [Hekle Hulen]

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!