torsdag 1. oktober 2009

Loppisfunn og litt maling!

For flere år siden kjøpte jeg en utrekksseng til mitt første barnebarn - en sånn som var typisk på 1950-tallet. En veldig praktisk seng, som virkelig har fått sin renessanse! Jeg betalte 80,- på loppemarked for den, og den gjorde nytten sin veldig lenge!
Men så kom jeg over en til helt eksakt maken. Og siden mine guttebarnebarn var begynt å vokse ut av sine daværende senger, fikk jeg ideen om at det kunne bli en passende bursdagsgave til 2-årsdagen deres!

Som sagt, så gjort! De ble malt hvite, og er for lengst tatt i bruke av to glad gutter, som nå har senger noen år til! På bildet over ser vi én av de stolte eierne, og på gutterommene skimtes også bord- og stoler, som jeg tidligere har dekorert! Vi fikk raskt en ny barnebarnseng i hus, og den har jeg skrevet om her.

Her har jeg favnen full! Og at barnebarna er livets søte dessert, kan jeg virkelig skrive under på!

8 kommentarer:

  1. Kjempefin seng! Tusen takk for at du vil vere med på konkurransen min:)
    Ha ein flott dag!

    SvarSlett
  2. Du må være en prima bestemor. Du er ikke redd for å bruke krefter på å gjøre det hyggelig for de små. Uansett - det ble skikkelig lekkert. Nesten så det minner meg litt om Carl Larsons interiør.

    SvarSlett
  3. De ble jo kjempe fine, en slik skal jeg og ha til nestemann når den tid kommer.
    Klem Kristin

    SvarSlett
  4. Så enig så enig :))
    Sengene var virkelig flotte :) Er på utkikk etter sånne jeg og..
    Flott bilde av deg sammen med barna :))

    Klem,Kari

    SvarSlett
  5. ja de sengene er så flotte,tener de koser seg,ja de barnebara gir en glede på glede,mine kommer på pannekaker i dag.da er de så blide å synger pannekaker pannekaker når de kommer inn døra.ha en koselig kveld

    SvarSlett
  6. Hei! Takk for koselig kommentar hos meg og for tilbakemeldingen ang lampekjole til lampen min..Strømstad er kanskje litt vel langt, men kanskje jeg skal prøve å overtale mannen min til en liten svipptur til Sverige:))
    Nydelige er de sengene...så utrolig fint og hyggelig du hadde gjort det for dine barnebarn:))
    Ha en fin dag videre!
    Klem

    SvarSlett
  7. For nogen dejlige børnebørn du har!
    Og for nogen fine senge de kan ligge i. Husker dem godt fra 50érne!

    Klem Helle

    SvarSlett
  8. Den ble kjempeflott! Og jeg tror sannelig den er helt lik min som jeg har vist på bloggen. Kjekt med noe gammelt som kan bli til noe nytt og friskt!

    Klem fra meg :-)

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!