onsdag 21. oktober 2009

Ordene på veggen!

Jeg har vært i broderi-hjørnet en god stund, og har brodert både monogrammer, putepynt, kokebokomslag, og altså her: Ord på veggen! Jeg er veldig glad i akkurat dette ordtaket, og fikk ideen med å brodere det, og som tenkt, så gjort! Her kaster man ikke bort tiden, som min bedre halvdel pleier å påpeke!
Stoffet er en liten rest av noe linstoff, og er i den blåfargen jeg er så glad i! Teksten er sydd i korssting med perlegarn.
Vegghyllen er temmelig ny, og ett av mine beste kjøp i år, synes jeg! Den finnes i to lengder (80 og 60 cm), og jeg fant den på Møbelringen i Askim. Lampen er et loppisfunn, som var grønnbeiset, men er malt lysegrå, med ny skjerm fra Åhlens. De gamle gustavianske rammene er et bruktkjøp for mange år siden, og rommer husets herre som 6 åring på selveste 17. mai, og husfruen sammen med sine søsken i samme alder! "...dagene vi husker!"

Jeg har flere broderiproskjekter som jeg vil vise frem, så det kommer mer, for dem som følger med! Nå venter litt kjøkkenjobb (=vasking og rydding) og litt ominnredning i skapene, nå som Billy hyllen med vitrinedører er på plass! Det blir nok litt søm i dag også - gardiner til dørene. Og så finner vel kaffekjelene endelig sin plass i heimen!


3 kommentarer:

  1. så heldig du er som kan brodere så fint,må være skjønt å sette seg ned med så vakkert et håndabeide..
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  2. Fin tekst - jeg har brukt teksten i maleprosjekter, dvs. jeg har brukt pensel istedet for nål. Tusen takk for linken om broderi. Har vært inne og sjekket - kjempebra nettside.

    SvarSlett
  3. Så fin blogg du har! Fant deg nå via kommentar på en annen blogg.

    Flotte broderier du gjør! Jeg syns spesielt det i hjerterammen var nydelig. Flott hylle også, med border. Du er velkommen inn til meg på: Husfruas Memoarer. :)

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!