lørdag 14. november 2009

Vakre hjem!

Det hender man har et magasin med et så vakkert hjem beskrevet, at man ikke klarer å glemme det! Og må ta akkurat det magasinet frem igjen, mange ganger! Og allikevel blir man ikke mett av å se på de vakre bildene!

Jeg har et slikt uforglemmelig magasin - svenske Antik & Auktion fra 2003 - som jeg har tatt frem igjen utallige ganger!

Der fant jeg historien om ekteparet Björn og Bodil Lindbergs hjem Gillisholm i Bergslagen!

Ekteparet har brukte mange år på å sette huset og hagen i stand, slik det en gang var!

Selv falt jeg enormt for denne vakre stuen, der alt er lyst og lett, og lyset slipper inn gjennom det høye vinduet!
Hagen er et kapittel for seg, og skimtes utenfor hagestuen! Björn Lindberg er fotograf, og har selv tatt de vakre bildene!
Ja, det er jo lov til å drømme, og ikke minst nyte synet av vakre hjem, selv om det ikke er ens eget!

8 kommentarer:

  1. Ja, det ert lov til å drømme og dette var til å drømme seg bort i. Skjønner godt du ser på dette flere ganger, utrolig hva enkelte har fått til. Jeg skl male stuetaket, og det blir en høydare her hjemme:)
    Ha ei riktig god helg;)

    SvarSlett
  2. It´s so wonderful! Thank you for the pictures.
    ♥lichst Gabriele
    P.S. I love your blog!

    SvarSlett
  3. Det er så godt å hente frem blader/bøker med bilder og ideer som har festet seg hos oss.
    Går gjennom gamle julehefter med ideer ,det gir glede og ispirasjon.
    Idag er det tid for å montere en ny hvit databenk (Ikea) her hjemme.
    GOD HELG!
    HILSEN JORUNN

    SvarSlett
  4. Skjønner godt at du tar fram de bildene der gang på gang ja. Det var bare en drøm!

    Ha en fin helg:)

    SvarSlett
  5. å så nydelige bilder av et vakkert hjem.så skjønt å se på sånt,klart man kan nyte andres hjem,da går tanker og det kan bli litt utolig i heimen når ide`dukker opp å ting kan forandres.elsker det.
    jeg kjøper endel svenske interiør blader,de er så flinke,å hoder seg til stilen i blad etter blad.
    de innfrir forventninger.
    ha en herlig helg.
    å du.. du har et drømme hjem du å i mine øyne.elsker å rulle over sidene dine å bare se å nyte.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  6. Complete eye-candy! Forstår at du også gemmer de gamle indretningsmagasiner, man kan vende tilbage til yndlingssiderne gang på gang, ikke sandt?

    God weekend, Helle

    SvarSlett
  7. Nyyydelig! Likte så godt stemningsbildet som var tatt utenfra, med skumring og tente lys. Men de andre bildene var nydelige de også. Takk for at du delte dem med oss :)

    SvarSlett
  8. Dette var nydelig og en deilig titt!
    Ha en fin kveld. Klem fra Hanna

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!