lørdag 30. januar 2010

Fars puff!

Denne puffen er blitt et lite smykke i stuen, og det er bare synd at vi ikke tok før-bilder! Men den har altså tilhørt et gammelt soveromsmøblement, og sto ensom og forlatt i en brukthandlers innerste krok. Med lokket hengende på snei, og med revnet, flekkete stoff, som hadde vært rosa en gang!

Det var et nokså trist skue. Treverket var malt brunt, og jeg kan vel tenke meg at møblementet har tilhørt et eldre ektepar, som hadde akkurat dette soverommet hele sitt liv! Den var malt og trukket om flere ganger, og kanskje så soverommet deres slik ut en gang?
Vi fikk kjøpt puffen for en 50-lapp, og jeg tenkte den en dag kunne få gjøre nytte som skammel til godstolen, og at den hadde et fin oppholdsrom til mine mange håndarbeider, eller kanskje barnebarnas leker! Den ble litt glemt... Men så var vi i Strömstad en gang i høst, hos Hörnan, hvor jeg kjøpte et linstoff med et helt nydelig trykk!

Så da fant vi frem puffen, og min bedre halvdel har reparert, malt og trukket om, og resultatet ble jo noe han kan være veldig stolt av! Nå står den i spistestuen, og skal brukes til bl.a. underduker, og så er den jo en fin sittekrakk til de søte små rundt kaffebordet!

21 kommentarer:

irene sa...

Kjempe fin! Dette gjorde du bra!
Underbart fin!(Husk för og etter bilde neste gang!)...

Ha en fin lördag!

Irene

Minka sa...

Nydelig ble den...Har selv en i kjelleren som ska fikses, males og trekkes om. Bare min mann gidder ikke slikt, så det må jeg stå for selv..Må bare bli ferdig med disse maleprosjektene først. Du gav meg ny giv til å starte på den etterpå..Klems

Bossa sa...

Nydelig ble den. Og at du fikk mannen til å gjøre det da??? Her må jeg nok male selv. men, reparasjoner kan han gjøre om jeg ber om det. Takk for hilsen hos meg.
Ha en suuuuper helg. Klem :O)

prinsesselinn sa...

å så fin den ble,
kjekt med ektsra sitteplass og ekstra oppbevaring, men aller kjekkest med ekstra pynt ;) hehe
ha en finfin helg.

Jorunns hverdag og meddelelser sa...

Så lekker puffen ble!
"Hørnan" er foretningen jeg må innom når jeg er i Sverige.
Ser frem til loppis sesongen , med mulihet til å finne små herlige møbler.
Ha en fin lørdag!
klem

Blått til lyst sa...

Koselig puff og helt nydelig stoff. Det skulle jeg gjerne hatt til gardiner på et gjesterom, men det har sikkert en meterpris som er litt avskrekkende når man trenger 12 meter til to vinduer....

Visst har jeg sett speilet ditt. Det var nesten så jeg måtte ringe Blaafarveværket for å høre om de fortsatt hadde sitt :)
Norsk empire er en vakker møbelperiode, og hadde jeg hatt plass, ville jeg garantert ha lett etter speil av denne typen.
Kanskje vi treffes på Nyfossum en gang. Jeg kan se etter en skigående dame i bunad,og du kan jo se etter en mugge med blomster - smil.

Hespe sa...

Åhh, så skjønn denne puffen ble!!! Elsker puffer, de er jo så praktiske, og når de i tillegg er så flott som din, ja da er det jo bare lykke....

Ønsker deg en supergod helg videre - kos deg masse!

Klemmer fra Hildegunn

Hilde sa...

Så flott den ble! kJEkt med en handy mann i huset! Møbler med manfe bruksmuligheter synes jeg er ekstra fine...
HIlde

merethe sa...

Den ble helt nydelig denne krakken.
Vakkert stoff. Ja dette er noe å være stolt av. :)

Torilpia sa...

Den ble jo veldig flott da .. :o)

Bra tips under her for fjerning av skitt og fett på gammelt porselen.
Tidkrevende riktignok ..

Ha ei fortsatt fin helg :o)

Norwegian wood sa...

Jeg har over lengre tid beundret siden din, og vil takk for masse inspirasjon jeg har fått på siden din. I dag har jeg begynt å blogge og har bestemt meg for å lære mer hver uke. TUSEN TAKK!

Guttemamma sa...

Du og du,så flott den ble!! Nydelig stoff du har valgt,har hørt så mye om den stoffbutikken o Strømstad...så jammen fåe jeg ta meg en grensehandeltur snart...
klem

Blessedmom's Simple Home sa...

This turned out wonderful. It's got me thinking about an old bench I have. I'll have to start looking for some beautiful fabric.
Blessings,
Marcia

Lykkelig som liten.. sa...

Hei hei :)
Den er jo kjempe nydelig :)
Så flinke dere er :)

Ha en nydelig søndag :)
Klem Tina

Janne i Fagerlia sa...

Rålekker. Det er så vakkert med hvitt og blått sammen.

Lenemora sa...

Så utrolig søt og vakker puff!

Ha en fin uke!

Klem fra Lenemora

anne - moseplassen sa...

så fin den ble!
Det stoffet var jo gørrlekkert rett og slett :D

Levindas Värld sa...

Hej!

Vilken fin puff :)

Va roligt att du vill vara med och tävla hos mig!

Nu får du hålla tummarna några dagar, lycka till!

EllenSand sa...

Krakken ble nydelig. Stoffet bare så lekkert. For en flink bedre halvdel du har!!! Er han til låns??? :)

Mai Liss sa...

Hei Cathrine. Puffen ble veldig søt og romantisk, synes jeg. Tenker den tar seg fint ut i stua i huset ditt.Og ser for meg to små gutter eller to små frøkner sitter på den og dingler med bena (O: Et søtt og koselig møbel, som jeg ser det ligger noen arbeidstimer bak. Ha ei fin uke. Klem fra Mai Liss

sylvia sa...

hei Cathrine.
nydelig puff dette er,
håper alt er bra med du,likner ikke deg, med så lenge mellom hvert innlegg.
ønsker deg en hyggelig dag.
klem fra sylvia