onsdag 17. mars 2010

Vårgleder!

Jeg fikk overraskende tilsendt noen bøker, og har sittet i go'stolen (som dere nå har sett!) og kost meg med hver eneste, vakre og inspirerende side i Vårgleder, skrevet av Miriam Nilsen Morken og Tone Merete Stenkløv, utgitt på Cappelen Damm forlag!
Dette er oppfølgeren til boken Julegleder, som ble populær langt utover landegrensene våre. I Frankrike vant den som beste solgte og mest populære, norske hobbybok i 2009!
Men nå er det lyse, vårlige modeller som gir oss vår- og sommerglede! I boken finner man alt fra påskehøner, eggekrans, pute-og duk i vårfarger, fuglehus, søte pikekjoler- og vesker, vimpler, heklet teppe, piknik sett, kakeoppskrifter, og mye, mye mer!
Denne boken er den reneste gotteributikken når det gjelder inspirasjon og fargeglede, og jeg skal straks i gang med å planlegge mine neste syprosjekter!
Og så skal jeg bake Sitronmarengspai, som man finner oppskriften til i boken! Den ville være passelig gult innslag, nå som det snart er påske!
Og så vet jeg om et par små jenter som sikkert hadde likt å få nye kjoler og vesker til den ny sommersesongen - mønster og sybeskrivelse finner man selvsagt i boken! Vårgleder er virkelig noe å glede seg over, og kan varmt anbefales!

9 kommentarer:

  1. Det så ut til og være bøker med masse inspirasjon...skjønner at du koser deg:)
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  2. Eg ventar òg på den boka, ser at eg gledar meg enda meir :o) Ventar òg på ei anna bok eg veit du har; Festdrakter fro barn, håper eg finn ei passande mønster til bunad til minsten.

    Kose deg med bøkene dine, treng litt vårlig innsprøyting i disse dager :o)

    SvarSlett
  3. woow ,for en bok,så jo veldig flott ut da,såå herlig .må no titte etter den i bok handelen.
    å ja vi har det vårlig om dagen snøen smelter,kan se det dag for dag....
    deilig nå,
    dagene går fort nå,ønsker deg en fortsatt fin dag.
    stor klem fra sylvia

    SvarSlett
  4. For en flott bok! Så ut til at det var masse inspirasjon å hente her:-)

    Klem

    SvarSlett
  5. Der findes ikke noget bedre end at sidde lunt for sig selv og blive inspireret af en god bog eller magasin. Dine bøger ser ikke ud til at skuffe!

    Klem Helle

    SvarSlett
  6. Det så ut som en virkelig flott bok, mon tro om jeg ikke må innom en bokhandel og bla litt i den en dag:)

    Ha en fin kveld!

    Klem Pink Lady

    SvarSlett
  7. Dette var sannelig en smak av både vår og sommer. Klart dette har vært inspirerende.

    Hvem er det ikke som nå lengter etter vår?

    Jeg kommer til å følge bloggen din videre.

    Kanskje du vil titte innom og se på min Give Away med trekning førstkommende søndag

    Hilsen Astrid

    SvarSlett
  8. Det så ut til å være en veldig flott bok for kreative sjeler. Gleder meg til å se hva du lager derfra.

    SvarSlett
  9. This looks like a wonderful book. I'm going to have to check and see if it's available here. It has such beautiful photos.
    Blessings,
    Marcia

    SvarSlett