fredag 30. april 2010

Rustikke brød!

For en liten stund siden fikk jeg en eske hjemmelagede knekkebrød av min mor, som er veldig ivrig til å prøve nye ting! Hun baker brød med både fetaost, krydder og soltørket tomat, og serverer kjøttkaker med tzatziki og provencial krydder! Hun er virkelig ikke typisk for sin generasjon, og jeg er imponert over hvor kreativ hun er!

Så når jeg nå kom over en artikkel i forrige nr. av Vakre Hjem & Interiør, var jeg ikke sen om å laste ned oppskriftene til "Rusikke brød" av Franciska Munch-Johansen, som har bloggen Franciskas Vakre Verden! Her får du bl.a. oppskriften til et knekkebrød, veldig likt det min mor har laget, og mange andre godbiter! Klikk på bildene for å se oppskriftene bedre.

En av de andre fristende oppskriftene er italiensk urtebrød med parmesanost, hvitløk og oliven, som må være supert tilbehør til en pastarett eller en god suppe!

Og urtebagutter med soltørkede tomater, fersk oregano og hvitløk, høres også ut som den kan bli en favoritt!

Og i mens jeg planlegger bakingen, koser jeg meg med det siste nr. av Vakre Hjem & Interiør nr. 3 2010, som kommer i handelen i dag 30. april! God helg!

12 kommentarer:

  1. Hei!

    Jeg la også merke til noen fristende oppskrifter i forrige nr av vakre hjem og interiør.

    Og nytt nummer kom i posten i går- lykke!

    Ha en god helg, Cathrine!

    Klem Pink Lady

    SvarSlett
  2. Kanskje jeg skulle prøve noen av de brødoppskriftene. Jeg har ikke helt funnet mitt brød å bake. Enten blir de for tørre eller så blir de for løse..

    Har bakt de knekkebrødene og de er en slager her:)

    SvarSlett
  3. De brøda så gode ut, jeg er så glad i brød.
    fikk vakre hjem i posten i går,så mye fint :)
    Klem Elin

    SvarSlett
  4. Ja! leste oppskriftene i siste Vakre Hjem og interiør.Kanskje eg skulle bake noe skikkelig sundt til helga.

    Ønsker deg ei fin helg Cathrine.

    Klem fra Mira.

    SvarSlett
  5. hei.
    så fristende et innlegg,
    dette så kjempe godt ut,
    ja fikk vakre hjem i posten i går,
    mye fint denne gangen,
    koselig å sitte med det leeenge å nyte,
    ønsker deg en herlig dag.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  6. Tak for opmuntrende kommentar hos mig! Heldigvis- penecilinen virker fint, og jeg er snart helt på top igen.
    Også tak for de spændende opskrifter!
    Jeg har veldig lyst til at prøve knækbrøddene, så jeg vil købe noget sammalt mel med fra Norge.
    Skal snart til konfirmation deroppe hos min datter.
    Glæder mig!
    Ønsker en rigtig god helg.

    SvarSlett
  7. Takk for tipsene!
    Og jeg ble ganske sulten, så kanskje det blir blomkålsuppe med hagens friske gressløk og brød her i dag. Slett ingen dårlig tanke, kjenner jeg.
    Ha en riktig god helg!

    SvarSlett
  8. Det ser veldig godt ut!

    Ømnsker deg en fin helg! Klem

    SvarSlett
  9. Hei Cathrine

    Så hyggelig at du likte artikkelen om rustikke brød!

    Jeg storkoste meg med å lage den.

    Ha en flott helg!

    Klem Franciska :-)

    SvarSlett
  10. Så herlig dette ser ut. Jeg bør prøve de oppskrifter du gir her.
    Ønsker deg en fin helg

    SvarSlett
  11. Dette så godt ut!Dessverre er jeg ingen stor baker, men jeg prøver meg av og til. Tusen takk for helt fabelaktig super poesi i kommentar hos meg. Herlig!

    SvarSlett
  12. HEI Cathrine!
    Jeg måtte titte inn på "finn.no" i går, ble forbauset over hva jeg fant!
    En god ting å tilby saker og ting til andre, av det man selv ikke trenger.
    Holmsbu er en Blomstrende perle om sommeren!

    Ha en god søndag!
    klem

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!