fredag 9. april 2010

Til den store dagen!

Her kommer oppfølgingen fra i går! Da mitt første barnebarn skulle døpes - her er hun på sin store dag - fikk jeg som mormor i oppgave å lage både innbydelser, bordkort og en dåpsplakat! Og jeg var ærlig talt ikke så veldig vond å be!

Som utgangspunkt valgte jeg noen herlige, rosa servietter med babytøfler, smalt rutete sløyfebånd, og stoffrester i engelsk blonde. Stoffet hadde jeg brukt til å lage trekk til prinsessens babykurv noe måneder tidligere, og det passet ypperlig til formålet!

Det var et skikkelig tidkrevende puslearbeide, men resultatet ble jeg veldig fornøyd med! Til innbydelser brukte jeg tynn, lyserosa kartong i A4 str. som ble brettet dobbelt. Bordkortene ble også laget av samme kartong. Servietten ble delt, slik at bare det øverste laget ble brukt.
Plakaten var i A4 str. og den har dåpsbarnet på veggen sin i dag! Under dåpen hang den over gavebordet.
Når vi er inne på barnedåp, så må dere se på Jannes Lille Sted, og hennes omtale og flotte ideer, i forbindelse med lille Noah Nathaniels dåp i 1. påskedag! Flottere dåpskake har jeg heller ikke sett!
Ja, det er mange flinke mødre og bestemødre der ute, som alle bidrar til en vakker ramme rundt en slik stor dag, og det er jo moro at vi kan inspirere hverandre, og komme med gode ideer!
I morgen er sist frist for å delta i min vårlige Give Away, så skyndt deg å bli med, hvis du ikke alt har gjort det! Jeg gleder meg stort til trekningen! Ha en strålende dag!


12 kommentarer:

  1. god morgen til deg min venn.
    skal si du laget fine ting til barnedåpen til ditt barnebarn,
    jeg sitter å måper ,så utrolig kreativ,men det vet jeg jo at du er.hihi..
    så koselig å kunne lage sånt til en så stor dag.et minne for livet.
    flink jente du..
    ønsker deg en flott fredag.her er sol å dagen skal nytes.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  2. I've been enjoying your posts on babies and baptisms. I loved the cards you made. They are wonderful.
    I hope you're feeling better today and still getting your rest.
    Blessings,
    Marcia

    SvarSlett
  3. HEI CATHRINE!

    Så kreativ du er!
    Det er nok mange bestemødre som bidrar med glede til å lage en fin høytidlig ramme rundt den store dagen.
    Jeg har en gammel dåpskjole som alle mine og mange tantebarn er døpt i.
    Sola skinner på østlandet i dag!
    Ha en fin fredag!:)
    klem fra Jorunn

    SvarSlett
  4. Kjære Cathrine!
    Det var noe som sa meg at dette kom til å bli vakkert - og det ble det!!
    Så utrolig flink du er!
    Kreativt og vakkert - helt nydelig altså!
    Og makan til flott dåpskake, ja det er sannelig den flotteste dåpskaken jeg har sett også!
    Henne må jeg gå på besøk til - takk for tipset.
    Ja det er utrolig hvor mange flinke folk det er rundt omkring - DU er en av de!
    Ønsker deg en nydelig helg!
    Varm klem Lokki

    SvarSlett
  5. You have created beautiful things for baptizm.
    Have a nice day, groetjes Willy

    SvarSlett
  6. Nydelig arbeid Cathrine!:-)
    Ligger en liten overraskelse til deg inne hos meg - du velger selv om du vil ha den:-)
    Riktig god helg,
    klem Hege.

    SvarSlett
  7. Hei:)
    Så flott! Du er jammen flink altså. Nydelig bilder du viser. Kreativ er det ingen tvil om at du er!

    Og så koselig at du nevner meg oppi alt dette! Åå nå ble jeg så glad! :)

    Her skinner sola, og det ser ut til å bli en flott dag. Ønsker deg det samme
    Klem Janne Merethe

    SvarSlett
  8. Gratulerer med dåbsbarnet.
    Hvor er du altså kæmpeflink!
    Indbydelser og kort er jo helt nydelige, og må have gjort stor lykke!
    Skønt at blive betroet et sådant opdrag.
    Hilsen fra sybodillen

    SvarSlett
  9. Snakk om lekre saker. Dette var rett og slett til å dåne av.

    Må rett og slett ta en nærmere titt senere. Nå må jeg konsentrere meg om å komme ajour med bloggingen.

    Klem

    SvarSlett
  10. For noen nydelige og vakkert utførte kort og innbydelser!
    Skjønner du koser deg veldig med slikt pusleri!
    Det er nok litt tidlig for barnebarn her, men nå skal våren inn i hus og hage, og det er ikke vanskelig å finne på prosjekter...
    Ha en riktig god helg!

    SvarSlett
  11. Du har en nydelig blogg!
    Overrekker deg herved en award. Sjekk bloggen min!

    Klem fra Jijji

    SvarSlett
  12. hei på en søndag Cathrine.
    jeg kan se et innlegg på min roller fra deg igår.et om norsk i amerika,men jeg får det ikke opp,kansker du har slettet det,?
    håper alt er bedre med deg etter som dagene går..herlig nå med sol å vår,som jeg koser meg å nyter disse dager.
    ha en fin dag.
    klem fra sylvia

    SvarSlett