fredag 25. juni 2010

Vakkert hus til begjær!

Som jeg nevnte i forrige innlegg, var det heller dårlig nettforbindelse fra campingplassene vi var på, så noen stor Danmark- og stemningsrapport fikk jeg ikke gitt dere, synes jeg. Men, vel hjemme igjen har jeg funnet frem bildene jeg tok, og da er det et hus jeg bare MÅ vise dere!
Det lå som et smykke langs Strandvejen i Køge, syd for København, og hver gang vi gikk forbi tittet jeg inn i denne glassverandaen, og kastet lange blikk inn i den vakre, frodige haven!
Ved et par anledninger fikk jeg knipset er par bilder i smug, og følte meg bittelittegrann som en titter! Den som bare hadde fått lov til å komme innenfor, drømte jeg, og bare hadde fått sett de vakre rommene...
- Dream on
, sa min kjære bygårdsmann en smule overbærende! Men en dag da vi gikk forbi huset, fikk jeg plutselig øye på "Til Salg"-skiltet, og muligheten til en smugtitt, også innendørs, åpnet seg opp!
Huset beskrives i annonsen hos Home som en arkitektonisk perle, er bygget i 1923, og har i 3 etasjer med et vell av nydelige detaljer, så som veggmaleri i entréen malt av Hans Østed! Stranden og Strandskoven er et steinkast unna!
Og takket være at det var til salgs, så fikk jeg allikevel en liten smugtitt på innersiden av det vakre huset med den nydelige glassverandaen, som vi gikk forbi så mange ganger da vi var i Køge! Bildene som ikke er merket med Cathrines Kreative Hjørne, er lånt fra Home.dk

11 kommentarer:

  1. Utrulig flott og sjarmerende hus
    : D !! Du får bygge deg et slikt der du bor : D
    Ha en kjempe flott helg
    klem Tove

    SvarSlett
  2. Så utrulig morsomt. I fjor sommer var eg på samme plassen og gikk drømmende forbi huset både titt og ofte. Har sagt til mannen min fleire ganger at hvis eg vinn i lotto skal eg kjøpe akkurat det huset. Og så kjekt å få sjå det inni! Var forresten til salgs i fjor sommer også. Køge var ein fantastisk koselig plass som eg gjerne reiser tilbake til. Vi budde med bobil på campingen like bortenfor huset. Der var det kjempefint.
    Helsing Margrethe

    SvarSlett
  3. Hej Cathrine What a lovely house you show here on youre blog. So lucky we can look inside the house.
    Have a nice day, hugs Willy

    SvarSlett
  4. Olala!!!!!

    Fytti katta kor lekkert!!! Åhh kunne jeg godt ha tenkt mej also!! utrolig flott og sjarmerende hus , med en nydelig hage og så flott rundt med trær osv...lekkert!!!

    Ønsker dej en herlig helg vennen ♥

    Klem :))

    SvarSlett
  5. Utrolig nydelig hus Cathrine - skjønner deg godt:-)
    Riktig god helg,
    klem Hege.

    SvarSlett
  6. Ja..der kunne en bare ha flyttet rett inn:)
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  7. For et kjempefint hus :)
    Ha en fin helg
    Klem fra Elin

    SvarSlett
  8. Ja hvem ville vel ikke eid en slik drøm av et hus!

    Riktig god helg til deg!

    SvarSlett
  9. Åh, nydelig hus - tusen takk for inspirasjonsbilder... drømte meg bort her jeg nå... Ønsker deg en flott helg, klem fra Mette

    SvarSlett
  10. Nydelig hus, med perfekt beliggenhet i koselig by med akkurat passe avstand til København - men, til salgs i fjor også? Aner vi i ugler i skorstenen..
    Likevel, sjarmerende var det, men om dette huset er en del av din og bygårdsmannens endring av ferie, hm, det er jeg litt usikker på- hi, hi..
    Her er det over sengetid - når man har en ekte gårdbrukermann er disse dagene travle. Vi priser sol og vind, og regner med å få høyet inn på rekordtid :)
    God natt!

    SvarSlett
  11. Åh så underbart hus, helt fantastika bilder!
    Hoppas du får en fin helg!
    Kram Kathrine

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!