lørdag 17. juli 2010

Retro setetrekk til sykkelen min!

Jeg er såre fornøyd med min røde DBS-sykkel med hvite kurver, men det sorte, syntetiske setetrekket med geléfyll har jeg aldri likt! Det er veldig praktisk til forebygging av såre rumper etter en lang sykkeltur, men that is it!
Praktisk, men ikke særlig pent, nei. Og ikke mye nostalgisk. Og det vil vi jenter gjerne ha, ikke sant! Jeg kunne selvsagt ha heklet meg et setetrekk, slik som her. Men i stede ble det til at jeg rotet frem litt stoff og noe kroklissebånd, og sydde meg ett!
Det måtte nesten bli rutete hvitt og rødt, og i stoffskapet mitt hadde jeg faktisk 4 forskjellige stoffrester, så her var det størrelsen på rutene og stoffkvaliteten som var avgjørende for valget!
Som polstring sydde jeg inn et dobbelt lag av tykk bomullsvatt, og det tror og håper jeg vil være like bra som noen syntestisk gelé fylling!
Kroklissen fikk seg en liten sløyfe bak, og da er jeg klar for den neste sykkelturen, som trolig pågår nå, ved idylliske Göta kanal!  
Klem Cathrine 

10 kommentarer:

  1. hei på deg.
    men å skjønt dette ble,en topp ide da,såå mye koseligere enn et vanlig sort sete,ja dette likte jeg.
    ønsker dere fine ferie dager.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  2. Sykkelen og setet ble helt topp!! Skikkelig personlig vri med eget sydd sete;)

    Kos deg på sykkeltur og klem fra meg;)

    SvarSlett
  3. Ååå så tøft! Tror dette havner på "Must-have" lista mi!!

    Herlig blogg du har!

    Ville bare tipse om give away på min blogg, men en flott premie fra butikken Inspirasjoner og Sånt!
    http://inspirasjonerogsaant.blogspot.com/2010/07/give-away.html

    SvarSlett
  4. :) Heisann. Stilig setetrekk du har laget deg.

    SvarSlett
  5. Skikkelig stilig! Jeg har noe lignende, men i plast slik at jeg slipper å bli våt når det regner som verst! Sy deg et i regnjakkestoff! Hilsen Synnøve

    SvarSlett
  6. Så fint det ble, og praktisk også, for setene er ikke alltid like gode å sitte på.

    Dette var en fin idè til min sykkel også, siden den er flittig i bruk på lange turer.

    Mvh Mimmi-leone

    SvarSlett
  7. Kjempeflott!!
    Og mye finere enn det vanlige sete:)
    En ting til, neppe noen som har maken:)
    Har nettopp heklet meg nytt setetrekk, med sommerfugl til pynt:)Gøy!
    Fin kveld til deg!

    SvarSlett
  8. Så kult det ble : D

    Jeg klarte å skrive feil på giweawayen din, så du får lagre det siste der jeg ønsker 3 lodd ; )
    Ha en flott kveld
    klem Tove

    SvarSlett
  9. Det blei fint nydelig sykkel og trekk;-)

    SvarSlett
  10. I hope you're having a nice time. I'd love to know how you make the mosaic of your photos. It looks very nice.
    Blessings,
    Marcia

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!