fredag 3. juni 2011

På gjengrodde stier!

I går fikk jeg med meg Bygårdsmannen på en lang tur inn i min barndoms dype skoger! Vi har vært der mange ganger før (se her), men nå ville jeg gå enda lenger, og helt til enden av stien, for å si det sånn!
For der lå Sinober! Som jeg fortalte om i fjor, har planen vært å komme seg dit tidligere, på sykkel. Men veien videre fra Lilloseter er lite egnet for damer på vanlige sykler, der stien bukter seg frem gjennom bratt ur og over myr og eng! Se kart her. Så derfor tok vi klokelig bena fatt denne gangen!
Mine foreldre var flinke til å ta oss barna med ut på eventyr i skog og mark, og en av de turene jeg husker best, var da vi tok tog til Snippen stasjon, og gikk derfra via Nordre Langvann (hvor de hadde en hytte), til Sinober, Lilloseter, Grorud og hjem! Vi trasket og gikk ca. 2 1/2 mil på korte, små ben!
Nå er bena lengre, men turen frem og tilbake til Sinober ble allikvel en drøy tur når man er litt utrent sånn på forsommeren! Men solen skinte og fuglene kvitret, og det var helt nydelig å kjenne skogsluften, og finne frem på gjengrodde stier!
Og på hjemvei, langt utenfor allfarvei, fant vi denne hyggelige hytten, med Madam Blå farge på skodder og dører! Og da var selvsagt jeg helt solgt, og bare måtte ta en viss dose bilder!
Og det minner meg om at det kun er få dager til vi reiser til Madam Blå-land - d.v.s. Danmark - hvor Bygårdsmannen og jeg skal nyte en aldri så liten, tidlig ferie! Og da regner jeg med at det blir en stor dose gjenbruksbutikker og kræmmermarkeder! Bl.a. ønsker jeg meg nytt hverdagsservise, og kanskje finner vi det der?
Til slutt: Har dere også merket at det er vanskelig å legge igjen kommentarer? Jeg har strevd med det i flere dager, og blir logget av med en gang jeg forlater egen blogg. Så hvis dere savner kommentarer fra meg beklager jeg dette, men blogspot jobber visst med å rette det - se her.

Nyt dagen i dag, og ta deg gjerne en tur i skogen på gjengrodde stier du også! Det gjør godt både for kropp og sjel!

1. hei Cathrine,
    så nydelige bilder fra en vakker barndom,
    hyggelige minner,
    å skikkelig sommer her,
    ønsker deg en vidundelig helg,
    klem fra sylvia

2. Så koselige bilder du viser fram! Riktig god helg :)

3. God tur til Danmark. Tipper du finner mye fint som er verd å ta med seg hjem.

4. Hi Catherine,
    Happy belated birthday. I'm glad to see you had a lovely time. The cakes look perfect :)
    I haven't been on here for a long time, I hope to use it more.
    I just noticed you've put a link to my blog on the side of your page-thank you very much! i have changed my blog address now though.
    i hope you are having a lovely day. Here the sun is really shining, summer is here :)

5. oh and have you ever seen postcrossing?

www.postcrossing.com

it is amazing! i only joined recently but i am addicted already!

6. Godt med ein skogstur av og til.

God tur til Danmark! Kos dere, og lykke til på skattejakt.

ikkje vanskelig å skrive kommentar hos deg nå.

God helg! Klem,

7. Kjempe koselig med sånne lange turer, og de blå skoddene var jo helt herlige.. :)

Ha en fin helg!
    -Mari

8. så koselig med sånne gå-turer!!!
    fin hytte du fant ja!!!

9. Hei Cathrine!
    Ja her har du truffet meg rett i hjerterota! På gjengrodde stier i barndommens rike - kan du tenke deg noe så skjønt! Når jeg lukker øynene kan jeg kjenne lukten av nyslått eng og markblomster og høre insektene surre. Jeg har også et slikt paradis, nemlig min mors barndomshjem - et lite småbruk i ei lita sørlandsbygd. Denne sommeren skal jeg ha en dagstur til dette stedet. Jeg skal bade på den gamle badeplassen i Lauvika og plukke markblomster i enga. Gleder meg. Har hatt en langhelg på Kyrkjebygdheia siden onsdag, og har slappet av sammen med mann og yngste datter. Kvalitetstid.
    God kveld til deg.
    Klem fra Berit

10. Kjære Cathrine!
    Takk for at jeg fikk bli med på en tur "på gjengrodde stier"!
    Alle burde ta en slik tur, for å oppleve det fine vi hadde med mor og far når vi var barn.Alle minnene med gode matpakker og termos med noe godt på.Og alle ispinnene som var gulleroten når vi var fremme ved målet! Deilig å tenke tilbake på! Klem fra Mor.

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!