fredag 25. november 2011

Det kom to søte små...

I går, når mørket hadde senket seg over grenda vår, ringte det plutselig på døren! Og i lykten fra utelampen kunne vi skimte to blide barnefjes! Loddselgere, tenkte vi, de er jo vanlige her i strøket året rundt.

Så jeg åpnet opp, og det var Viktoria fra nabohuset nedi svingen, og hennes venninne på samme alder! Begge to smilte, og strakte frem en kakeboks med juledekor:

- Vil dere smake på pepperkaker? Vi har bakt dem selv! Lillesøsteren min har bakt den, sa Viktoria, og pekte stolt!

Så det var ikke dørselgere, men  utdeling av egenbakte pepperkaker av søte nabobarn! Og da smeltet selvsagt hjertene våre momentant! Men siden Bygårdsmannen ikke reise seg sporeksens, utbrøt Viktoria:
- Skal ikke...han der.. ha noe?

Men det skulle "han der" selvsagt ha, og vi takket så mye, mens de søte småjentene vandret videre til neste nabohus! Så er det noen sak, når man får hjembaksten servert på døren?

Vi er hjemkommet fra julebordstur, og har hatt det riktig så hyggelig! Men nå venter en helg med jentebarnebara i fokus, og så må selvsagt alle adventsstaker- og stjernene opp! Med ønske om en fin 1. advent!


13 kommentarer:

  1. Beautiful pictures, Cathrine, also from the blog about the cruise and christmasmarket/diner. You are also a photographer, you must be, because the photo's are great. Thanks for sharing. And you've got nice neighbours...

    SvarSlett
  2. Åå, så utrolig koselig!
    Herlig med slike naboer!
    Ha en flott helg
    Klem Janne Merethe

    SvarSlett
  3. Her fant jeg en koselig blogg:)

    Så koselig med nabojenter på døren!
    Hos oss blir det også litt juleforberedelser i helgen, eller egentlig mest advent. Noen lilla lys og adventstaken:))
    God helg!
    Kjersti

    SvarSlett
  4. Riktig en søt og koselig historie *S* Det finnes så mange flotte barn, og tenker dere var i pepperkake-godt humør i lang tid etterpå.
    Godt dere er vel hjemme etter turen på bøljan blå, og at dere slapp å hilse på "Berit" :-)
    Kos dere med barnebarn-besøk, og god helg fra Liv
    - som kjenner seg igjen i kommentaren din hos meg.Denne kommentaren blir nå skrevet for 3.gang og jeg krysser fingre og tær for at den ikke forsvinner i løse luften enda en gang......

    SvarSlett
  5. Så koselig historie. Du og "han der" får ha en fin helg med juleforberedelsene.

    SvarSlett
  6. Det hørtes ut som utrolig koselig besøk å få! :)
    Så gromme nabojenter dere har :)

    Godt å høre at dere har hatt en fin tur :)

    Ønsker deg en god helg

    SvarSlett
  7. Ja, ja, jeg får si at sånt no`ha`kke vi i by`n, men det hørtes jo veldig hyggelig ut:DDDDD Og gaveideen var da ikke dum!!!! En vakker eske med litt snadder til kaffen og en julekule eller to.....hmmmmm likte ideen. Klemz Grethe

    SvarSlett
  8. Hei Cathrine!
    Dette var noe av de koseligste jeg har hørt. Det er ikke ofte nabobarn går å deler ut noe, som regel er de på tiggerferd enten som julebukker eller utkledd til Halloween. Virkelig noe å tenke på for noen og enhver.
    Ellers er det mange som slår en vits på min bekostning om dagen.(*)
    Men det vil jeg bare si - jeg har ingenting med uværet å gjøre!
    Nå har så smått Carl Larsson familien gjort sitt inntog i mormorhuset. Skulle så gjerne dillet litt mer, men med min dårlige fot måtte jeg ta det med ro. Adventstaken er i alle fall klar til å tennes.
    I kveld er det pinnekjøtt hos en tidligere kollega og jeg stiller i Ludviktøfler! Det er det eneste jeg får på foten. Godt jeg får skyss fra dør til dør av en omtenksom ektemann.
    Fin kveld ønskes deg og Bygårdsmannen.
    Klem Berit

    SvarSlett
  9. Koselig å få servert kaker på døra :) Ha en god helg!

    Klem

    SvarSlett
  10. Hej Cathrine,
    so sweet,
    lovely pictures.
    I look forwad too your Christmas calender.
    Have a nice weekend,
    klem

    SvarSlett
  11. Så herlig med sånne søte små nabobarn!!!!

    SvarSlett
  12. :o)
    HERLIG innlegg!
    Det er slikt som er hverdagslykke.

    Takk for at du delte det med oss!

    Klem,klem.

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!