søndag 20. november 2011

Som sukkerstrø!

Frost er ikke ønskedrømmen, men det er unektelig vakkert! Og Erickaene våre, som står i et Kockums emalje vaskevannsfat på trappen, ser ut som de har fått et tykt lag med sukkerstrø på seg!

Og, de fryser og hutrer, men for all del, de klager ikke! Og jeg overhørte faktisk at den ene planten sa til de to andre: "Nå beholder vi jo fargen, dere, og kan stråle og glitre i lang tid fremover! Så kanskje de ikke bytter oss ut til jul?"

Gamle, hvite blondeputevar, som henger ute til tørk i lave solstråler i -5 grader!
Det var rent hjerteskjærende! Så jeg må nok vurdere å la dem få stå der, og heller supplere med noe mer julete i tillegg til, og ikke i steden for Erickane!  For de er jo så vakre, og krever i grunnen ikke noe stell!

Men selv om det er vakkert, gjør man seg unektelig noen tanker om sommeren som var, om sol og varme, og om små barfote jentebarnebarn i ny kjole, som tuslet rundt i en grønn, blomstrende hage! Her ser man tydelige kontrasten før- og nå!

Men nå går det jo mot jul, og jeg kan avsløre at det også i år blir julekalender her på bloggen min! Jeg jobber med den nå, og gleder meg til å komme i gang! Men først skal jeg trekke de heldige vinnerene av min kreative Give Away (du kan melde deg på i siste liten her!) - det skjer i morgen!

Da ønsker jeg dere en fin søndag! Her nyter vi innelivet, og gleder oss til en god middag!



10 kommentarer:

  1. Å,for et herlig innlegg! Gleder meg til å følge julekalenderen din. Jeg hadde blogg-kalender i fjor,det var så artig, men i år blir det ikke tid pga eksamen. Ha en flott søndag. Klem fra Eva :-)

    SvarSlett
  2. Det var fine ericaer :) Og de kan fint stå til jul også :)

    Syns ikke det er så lenge siden sommeren gitt. Men så er vi jo snart i desember alt også.. Så nå er det bare å glede seg til jul, og så er vi klare for vår... ;P

    Blir spennende med kalender :)

    SvarSlett
  3. For et vakkert frost innlegg!!
    Det er ikke så lenge til solen snur:)
    Ønsker deg en nydelig søndag, klem Hanne

    SvarSlett
  4. hei Cathrine,
    så vakkert hos deg,nydelig bjørka er på alle bildene, frost er nydelig å se på,her er det +10 om dagen å strålende sol,en nydelig blå time nå, vakkert,sitter bare å nyter synet fra en mørk stue ,
    ønsker deg fine dager,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  5. Tusen takk for"linke oppskriften".
    Jeg har greid å linke alle andre enn meg selv, men nå kan jeg meg selv også, takket være dere som kom med oppskrift:)
    Klem Hanne

    SvarSlett
  6. Juhu og jippi og jaaaa - alt på en gang! Så flott at du lager julekalender til oss i år som i fjor! Den er bare helt super. gleder meg allerede.
    Jeg har også Erika stående utenfor døren, men de blir nok byttet ut med furukvister og annen pynt om en ukes tid. I dag har morfar hentet inn kvister som han har "dandert" på et espaljer ned mot gata. Der har jeg tenkt å pynte med lys og litt grankvister/furukvister nå i desember. Liker å skape litt lun stemning på kalde vinterdager/kvelder.
    Nå venter jeg minstejenta hjem fra Dublin - gleder meg til det.
    God søndagkveld.
    Klem Berit

    SvarSlett
  7. Ha ha ha, så du har snakkende ericaer? Flott! :-)

    SvarSlett
  8. Lovely the 'heide' (this is the Dutch name)! Enjoy your sunday! Kram Lupineke

    SvarSlett
  9. Hej Catrhrine How wonderful the sukkerstrø. Have a nice evening and I'm looking forward to the Adventcalender.

    SvarSlett
  10. Me encantan las flores, ten un lindo día.

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!