onsdag 28. desember 2011

Kari på nye eventyr!

Mange synes det har vært moro å følge julehistorien om bunadsdukken Kari her hos meg, og jeg er glad for å høre det! Eventyret om Kari startet egentlig helt spontant, og historien utviklet seg mer eller mindre av seg selv, ispedd en god del av husfruens livlige fantasi, selvsagt!

Og jeg ser jo at det ble en morsom historie, og at den slo an! Ja, flere har endog ment at den burde samles mellom to permer!

Og det har jeg bestemt med for å gjøre! Det blir i første omgang et prosjekt som jeg gjør for egen del. Men skulle det komme tilbud om å publisere julehistorien, kan det hende det blir flere som får lese den, i en eller annen versjon!

Og jeg ser heller ikke bort fra at dukken Kari, fjøsnissen og det lille Tomtebarnet, Britta, vil ha en lysende fremtid her på bloggen min! Og at dere også vil få høre om de nye eventyr som trioen er ute på etter hvert!

Det har for øvrig vært veldig hyggelig å stå for ett av julens gavedryss, og jeg har fått noen glad tilbakemeldinger fra de av dere som var så heldige og vinne noe i Cathrines Julekalender 2011!
I dag venter vi storinnrykk og romjulsbesøk av store og små familiemedlemmer, og om litt står en stor svinesteik i ovnen! Til dessert vanker det (kanskje) laktosefri sjololadepudding med vaniljesaus  - se oppskrift her!

Jeg ønsker dere alle en fortsatt fin romjul!


5 kommentarer:

  1. Ja, det var flott å følge Kari og nissen i kalenderen din. Nå har de jo funnet hverandre igjen, og nå starter resten så vi vil gjerne høre om dem til neste år også. Jeg har sikkert mange andre lesere med meg på det. Ha en fortsatt fin romjul. Klem :-)

    SvarSlett
  2. God kveld Cathrine!
    Har du fremdeles julebesøk, eller har Nissefar forlatt dere til fordel for gårdsstell oppe i dalom?
    Eller kanskje han og Kari er blitt samboere? De har jo et lite hittebarn å ta vare på og da kan det være godt å være to. Regner med at du og Bygårdsmannen kun er interessert i å være barnevakter når det byr seg slik. Du vet, det er alltid hyggleig med besøk av småfolk, men det er helt greit når foreldrene overtar ansvaret.
    " Mormorer og farmorer" er så heldige med det. Nok er nok - sånn er det med den saken.
    Fortsatt god romjul hos deg.
    Klem Berit

    SvarSlett
  3. Du har så koselig og bra blogg!!:-) Artig med dukka:)
    Klem

    SvarSlett
  4. I've just gone back and read your Christmas posts. Sorry I missed them while I was sick. I enjoyed them :)
    Happy New Year to you my friend!
    Blessings,
    Marcia

    SvarSlett
  5. Det var jo en så herlig historie og følge!
    Og altid koselig når alt ender godt :) Kjempeflott laget av deg!
    Ønsker deg og Bygårdsmannen et riktig Godt Nyttår!
    klem Laila

    SvarSlett