fredag 9. desember 2011

Kjøkkenpiken!

Vi har som kjent fått uventet julebesøk av dukken Kari fra Valdres, og har måttet improvisere litt!
Så hun har fått en dukkeseng i en lun krok av kjøkkenet! For som i riktig gamle dager, sov piken i en benk på kjøkkenet.
For piken tente opp i husets ovner tidlig på morgenen, og var til hjelp på kjøkkenet både sent og tidlig.
Her er det mindre travelt, og dukken har fått noen rolige morgener.
Men Kari er en morgenfrisk type, og er raskt ute av sengen. Snart står mer julebakst for tur, og i den anledning har hun blitt utstyrt med forkle og grytekluter!
Selskinnstøfler er gode å ha på bena en tidlig morgenstund!
Så slipper hun å tråkke ned med bare føtter på det kalde kjøkkengulvet!
Her står hun klar til å ta fatt på dagens dyst, og har fått et nystrøket og nystivet forkle på!
Og mens dere venter på luke nr. 4 i julekalenderen min, som kommer i morgen, kan dere jo lage en liten julekurv eller to i mens! Oppskrift finner dere her.

7 kommentarer:

  1. For en flott kjøkkenpige du har fått. Stille og beskjeden, og pen i tøyet. Jeg fikk "lillesøsteren" til dukken din da jeg var barn på 60-tallet. Den har jeg fremdeles. Lene heter hun. Jeg lekte mye med henne, kan jeg se, for hun er fullstendig uten hår, mangler det meste av øyevippene, og jeg har visst gnagd av den ene tommelen hennes. Dukkesengen og utstyret du har er supersjarmerende! Flott at du fant en fin plass og har det framme.
    God helg.

    SvarSlett
  2. For en flott kjøkkenpike du har fått deg :)

    SvarSlett
  3. Kjøkkenpiken din er nydelig!!!
    Og med verdens fineste bunad på seg!♥

    Men å være pike i ditt hus ser jo godt og varm ut og du steller pent med henne! Det er bra!

    SvarSlett
  4. For ei skjønn pike, og en nydelig historie:)
    God advent i heimen til folk og dukker !
    Klem Anne Lise

    SvarSlett
  5. Lykke til med julebaksten, til både deg og kjøkkenpiken :)

    SvarSlett
  6. Se der ja, nå var Kari klar til julebakst med nydelig forkle på ! Og så deilige tøfler hun har fått på.

    SvarSlett
  7. Det kan være greit med litt hjelp på kjøkkenet ;) Ha en god helg!

    Klem

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!