tirsdag 21. februar 2012

Løp og kjøp!

Som noen av dere sikkert har fått med dere, er jeg veldig glad i blå fasan fra engelske Burleigh - eller Asiatic Pheasants, som mønsteret egentlig heter!

Mønsteret har også blitt  brukt av skandinaviske fabrikker som Egersund Fajanse og Gustafsberg, og man finner de i mange farger, som sort, lilla, grønt og brunt, i tillegg til den klassiske lys- og mørk blå! 

De 4 asjettene over er fra Egersund Fajanse, og ble solgt på loppebloggen min i fjor høst!

Men det blå fasan serviset fra Burleigh (se her), har det vært vanskelig å få tak i, selv i Oslo området. Jeg vet at Frk Olsen i Arendal har det, og Fredholm på Toten, men hovedstaden har altså lenge vært et unntak!

Men ikke nå lengre! For ved et besøk på det nye Lambertseter senter nylig, fant jeg Burleigh serviset på butikken Annen Etage! Og jeg sier bare. - Løp og kjøp! 


7 kommentarer:

  1. Hei Cathrine!
    Ja dette serviset er lekkert! Har litt i dette mønsteret fra Burleigh, men kunne godt ønske meg mer. Er spesielt glad i blå/hvite mugger - kan vel egentlig ikke få mange nok! Så en viss samlemani lider jeg vel av.
    Teller ned dagene til vinterferien nå, skal bli godt med en ukes ferie. Ønsker deg en fortsatt flott uke. Klem Berit

    SvarSlett
  2. Hei, WOW helt nydelig! klem Siv

    SvarSlett
  3. *S* Her er vi på bølgelengde!
    Rafens-kjeden fører også Burleigh, men etter det jeg har sett, har de ikke på langt nær så mange servise-deler om Frøken Olsen i Arendal. Dyrere er de også.
    Jeg sier også løp og kjøp, fordi det er vakkert, håndlaget og fordi Burleigh har strevd i mange år og er krisereddet for 3.gang. Kjøp mens ovnene går - Liv

    SvarSlett
  4. Visst är det vackert!
    Själv har jag fasantallrikar till vardags och dom liknar de från Egersund, men är tillverkade i England av Wedgewood. Dom har hängt med i 30 år nu.
    Har också två gamla i lila, som är tillverkade av Rörstrand omkring 1900.
    Är också en älskare av blå-vitt, så därför gillar jag Din blogglayout skarpt.
    Idag har vi fettisdagen här och nu äter vi semlor i mängd!
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  5. Hej Cathrine, I love it. The colors and the pattern.
    Klem,

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!