søndag 12. februar 2012

Morsdag med gode kaker!


I dag er det morsdag, og mang en mor og bestemor har våkner opp til kaffe og kake på sengen, hyggelige barnetegninger, kort og gaver!

For ikke noe er som å bli oppvartet av barn- og barnebarn! Og da er det ikke de store gavene som teller, men de små, som er gitt med hjertevarme og glitrende barneøyne!

Mange synes nok mors- og farsdag er blitt for kommersielt, og det er jeg enig i. Morsdag ble feiret for første gang i Norge i 1919, og feires på forskjellige datoer verden over. Du kan lese mer om det her.

Men det gjelder jo bare å finne sin egen form, og feire morsdagen slik man selv føler for. Og kanskje er det bare en fordel at kakene er heklet og kun til pynt? Oppskriften finner du her!

Til min egen mamma sier jeg: GRATULERER SÅ MYE MED MORSDAG! Håper du får en kjempefin dag!

Hos DROPS har jeg funnet både de søte muffinene, grytekluter og hjertepute, og du finner oppskriftene her og her. Bildene er lånt fra DROPS.

En god morsdag og/eller en riktig god søndag ønskes dere alle!

5 kommentarer:

  1. Gratulerer med morsdag! Her i Sverige får vi vente noen uker!
    Ha en fin dag!
    Klem Irene

    PS Skall pröve meg på en muffins i dag!:)

    SvarSlett
  2. Catherines, sont tres jolis ces mouffines et en Pologne, le jour des mer est en mai, salutations, Ewa

    SvarSlett
  3. Hei Cathrine! Koselig med morsdag, særlig når en liten, kosete barnebarngutt kommer krypende opp i sengen om morgenen for å gi mormor en litt snørrete morsdagsklem! Vi har vært så heldige å få låne lille Marius siden fredag, og har kost oss en masse! Nydelig lattekopp fra Green Gate (Penelope Blue) og en pose morsdagskaffi fra studenten og skjønne roser fra morfar har gjort denne dagen perfekt! Fikk også servert nystekte vafler. Nå står middagen på kok og etter det er det bena høyt og avslapping i sofakroken som gjelder.
    God morsdag til deg og alle andre mammaer rundt om! Hilsen Berit

    SvarSlett
  4. Flotte og sunne kaker :)

    God morsdag til deg også!

    Klemmer fra Tove

    SvarSlett
  5. Så flotte ting du har lagd.og så dekorative .tror jeg må lære meg å hekle,for slike vil jeg og prøve meg på,ha en flott uke,klemmer hege

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!