fredag 24. februar 2012

Snart slipper de ut...

...av Bygårdsmannens mørke og kalde bod, og skal "få mykje lys og mykje varme", og selvsagt ny jord rundt sine vintersåre føtter! Og det skal bli nye planter av stiklinger, som får stå ørelittegrann i en mugge med vann!

Jeg snakker altså om samlingen med pelargonia, som så tålmodig har ventet på våren, og sett frem til en frodig, ny sommer! Blomsterskiltene mine kan du lage selv - se hvordan her!

Men fordi vi ikke er hjemme, men under sydens sol, må de vente litt lengre enn det jeg hadde tenkt. For dere andre er sikkert allerede i full gang med pelargonianens våronn! Eller hva?

Men i fjor vår var jeg enda senere ute (mars), så jeg tror ikke det er for sent nå som det kun er slutten av februar.

Det går nok allikevel bra til slutt! Og jeg gleder meg veldig til å se pelargoniane blomstre i krukker og kasser, når en ny sommer igjen har forbarmet seg er over oss!

Med ønske om en fortsatt god vinterferie uke!


7 kommentarer:

  1. Mine har kommet opp, men ikke fått ny jord enda. Det har jeg planer om å gi dem i dag. En fantastisk flott vinterferiedag til å holde på med sånt :-). Nydelig vær (selv om vi har noen færre grader enn deg, sikkert) som gir inspirasjon til pelargonieånn, vinduspussing og hagemøbelutsetting!
    Kos deg videre med ferie du også.
    Torunn

    SvarSlett
  2. Har hatt litt dårlig samvittighet for pelargoniene i kjelleren. Utrolig at de overlever. Dette minnet meg om at jeg sette plantejord på handlelista.

    Håper dere har masse sol. Neste uke er det vår tur.

    SvarSlett
  3. Morsomt! Akkurat i dag har jeg nemlig planer om å få mine opp fra kjelleren. Håper bare de har overlevd...

    Takk for vakre bilder og inspirasjon!

    SvarSlett
  4. Da blir det dronningstell på meg i helgen. Blir spennende å se om de har overlevd?? Morfar tar med seg studenten og drar til Vikersund i helga, og jeg skal kose meg hjemme. Da blir det tid til litt sånn småpjus. Og neste uke er det vinterferie og selv om jeg skal tilbringe den hjemme, så har jeg flere små prosjekter på gang. Gleder meg stort. Håper du koser deg under sydens sol, forrtsett med det og god helg. Hilsen Berit

    SvarSlett
  5. Nei hallo, vi er jo nettopp ferdig med jula. Det er vel ikke vår enda? :-)

    SvarSlett
  6. Så fin pelargonia du hadde der. Den blir fin å få ut til sommeren :-)
    Har noen planter som snart skal få se dagens lys igjen jeg også :-)

    SvarSlett
  7. Det er nesten de finest blomstene..glemte ta mine opp i fjor vår så de var helt ødelagte. Tror jeg må kjøpe meg i nye.
    God helg til deg! : )

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!