onsdag 29. februar 2012

Under sydens sol!

Vi har såvidt "landet" etter 2 uker under sydens sol - nærmere bestemt Gran Canaria - og det varmer å se på bildene fra turen!

For selv om det ikke var direkte høysommer, var det mer enn varmt nok til å gi oss en deilig smak av sommer, eller en typisk norsk sommer!

Riktig nok var solstolene ved stranden på San Agustin tomme. Men langs strandpromenaden gikk det en strøm av mennesker, mer eller mindre påkledde, som enten ville mosjonere, eller vise frem sin opparbeidede brunfarge!

Vi bodde for første gang på et "all inclusive" hotell - Riu Waikiki i Playa del Ingles - og kan ikke få fullrost det nok! Alt inkludert var alt inkludert, også drikkevarer! Og, ja, man blir grundig bortskjemt!

Men hver dag etter frokost var det på med joggeskoene, for å ta turen langs strandpromenaden, og gå frem og tilbake mellom San Agustin og Maspalomas!

Vi leide bil i noen dager, og da gikk bl.a. turen til Puerto de Mogan - en herlig havneby - der det er marked hver fredag! Se liste over markeder på Gran Canaria her.

Puerto de Mogan har en veldig hyggelig bebyggelse, med lave hus med fargerike detaljer, trange smug og vakre blomster, som slynger seg høyt til værs!

Og høyt til værs reiste vi også, opp de bratte fjellene, der veien var trang, luften kald og tynn! Men for en utsikt!

Turen gikk mot Gran Canarias høyeste punkt, og mot nasjonalparken og området i Tirajana. Her blomstret mandeltrærne - et fantastisk skue!

Denne dagen inntok vi lunchen vår på Bar La Candelilla, som kunne by på grillet kyllinglår, stekte poteter og salat innendørs i kun + 10 grader!

For noen år siden var vi i Arguineguin, der sjømanskirken på Gran Canaria ligger, og det ble også en tur dit for å se på "gamle tomter"! Den norske skolen ligger også i området.

"Sovende hund" fotografert i Arguineguin!
Vi har definitivt hatt deilige, late dager under sydens sol, som vi kommer til å leve på en god stund fremover!

5 kommentarer:

  1. Hei!
    Takk for kommentar hos meg. Mønsteret til Marius-genseren er kjøpt hos Sandnes Garn. Jeg har bare valgt andre fargekombinasjoner enn blått, hvitt og rødt. :)

    SvarSlett
  2. Sååå herlig!!! Her har vi nedtelling til vår tur til Egypt...lengter til litt sol og varme nå!!! Har vært på Gran Canaria ei gang ( påsken for 5 år siden) og reiser gjerne tilbake!!!

    Idag er det virkelig smak av vår her hos oss-sola varmer!!! Det er ei herlig årstid!!! Ha en fin onsdag fortsatt!!! Klem Ruth

    SvarSlett
  3. Så flott hotell da du! Ikke rart dere kosa dere der! Men været har da ikke vært så aller værst her i Mor Norge heller da! Varmt og godt i solveggen i flere dager de siste par ukene. Deilig tid fremover nå - gleder meg til full blomstring i hagen. I mellomtiden må jeg nøye meg med perleblomster og årets påskeliljer fra blomsterbutikken.
    Ønsker deg en flott onsdagskveld - Klem Berit -

    SvarSlett
  4. Åh, herlige bilder!!! Deilig med en avstikker på vinterstid, for å nyte litt sol og varme :) Kjente meg igjen i bildene fra Mogan - et helt fantastisk sted!

    Fin torsdag til deg!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  5. Hei! Fant deg via Google Search Mogan. Deilig å se bilder fra mitt vinterparadis ;-) Har feriert i Puerto de Mogan mange ganger og har skrevet mye på bloggen min derfra. Masse bilder, senest denne uken. Godt å drømme seg vekk litt... Du er velkommen på besøk.

    En venninne bodde på Riu Waikiki i januar og hun var også kjempefornøyd. Anbefalte det faktisk til meg, men jeg MÅ til Puerto de Mogan igjen. Der har jeg fått mange venner, både blant fastboende og "vinterflyktninger".

    Flott blogg du har!

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!