onsdag 8. februar 2012

Vakkert og vårlig!

I vårt hus har vi fått en liten påminnelse om at det går mot vår, for nå har perleblomstene begynt å sprette opp av kopper og krus!

Og det er et absolutt sikkert vårtegn! Her har det gamle kruset i blå fasan (Asiatic Pheasants) fra Burleigh fått vakkert følge, og de gamle fløtemuggene kan bare bli grønne/hvite av misunnelse!

Og et gammelt sausenebb fra svenske Göta, har kommet til heder og verdighet igjen - med perleblomstløker plantet i litt blomsterjord, som er i ferd med å springe ut!

Perleblomster i en blå og hvit fajansebolle på kjøkkenbordet, er også et vakkert blikkfang. Og der har en ivrig perleblomst skutt fart, og viser etternølerene villig vei mot lyset!

I sofakroken i stuen står det også perleblomstløker, klare til å folde seg ut - blant engelen og det innrammede bildet jeg har brodert med visdomsord om livet! Den hvite krukken heter Empire og er fra svenske Gustavsberg.

Og på peishylla står disse to skjønnhetene, og viser seg fra sin aller beste side! De roper til de andre: - Vi leder, vi leder! Så de andre blomstene, på den hvite hyllen, må bare strekke seg mer mot lyset, så kommer det blomster!

Her kan dere så vidt skimte litt av den gamle bestefarsklokken vår, som jeg skal fortelle dere om litt senere! Med ønske om en fin, vårlig dag!

9 kommentarer:

  1. Så vårfint med pärlhyacinter ! :)

    SvarSlett
  2. Flotte blomster. det er vel derfor de er utsolgt og.
    Fin dag
    Klem Tove

    SvarSlett
  3. Så nyyydelig, Cathrine! Ja perleblomster bærer virkelig bud om vår! Lekkert plantet ut i mye flott og blått. Blomstene har gjestet mormorhuset også, men de sa takk for seg her sist uke. Ser jeg må spandere på meg noen nye nå til helgen. Ellers er det vel snart på tide å hente dronningene opp fra kjelleren? Har aldri prøvd på overvintring tidligere, men følger med her hos deg - du har vel en del fra i fjor tenker jeg. Ønsker deg en fortsatt fin uke.
    Klem berit

    SvarSlett
  4. Så herlig vårlig det var hos deg!!

    Masse flott bilder!
    Blir spennende å høre om klokka :)

    SvarSlett
  5. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  6. Blir inspirert til å kjøpe perleblomster når jeg ser bildene dine. Mitt kjøkken går også i blått for tiden, så det skulle passe bra :)

    SvarSlett
  7. Ble så inspirert av dine flotte perlemorblomster at jeg måtte gå og kjøpe mine egne! :) Fant bare hvite jeg da, men de var riktig så fine de også! Ta gjerne en kikk! Også vil jeg ønske deg en riktig fin kveld!

    SvarSlett
  8. Kjære Cathrine!
    Takk for deilige perleblomster i krukker og krus, som gir vårfonemmelser. Ja nå er det ikke lenge til vi kan hilse de kjære løkblomstene våre ute velkommen! Vi må bare gjøre unna resten av vinteren først.Men vi er på god vei!
    Ha en fin uke!
    Klem fra Mor

    SvarSlett
  9. Que lindos están los bulbos... Saludos

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!