søndag 11. mars 2012

Mors kurv!

For mange år siden fikk mine barn denne håndmalte sponkurven av min mor, og siden har den blitt brukt til oppbevaring av ymse slag!

På barnerommet ble den i sin tid brukt til Donald-blader ved siden av min sønns seng, og senere hadde vi den i gangen til å ha votter, luer og sokker i!

I de siste årene har den hengt på veggen i syrommet, der den har rommet blonder, kantebånd og andre sysaker!

Men, så fikk jeg et stort skap der (husker ikke om jeg har viste dere det?), og kurven ble skjøvet inn i det dypeste mørket i loftsboden!

Inntil jeg en dag kom på ideen med å bruke den på kjøkkenet - til oppbevaring av store middagsservietter!

Over kurven henger bildet "Lystseilads" av vestlandsmaleren Hans Dahl, som jeg er veldig glad i!

Og mors kurv - med sine nydelig, malte markblomster - vil jeg nok alltid finne en fin plass til!


11 kommentarer:

  1. Altfor fin til å bli liggende i et skap ja!!! Ha en fin søndag!!! Klem Ruth

    SvarSlett
  2. Så fin den var, og med så mange gode minner :-)
    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  3. Fin kurv. Den må tas frem..
    Malte en del selv for mage år siden :-)

    SvarSlett
  4. Nydelig sponkurv som kan brukes til så mangt! Husker godt de var veldig populære her på 80-tallet. Denne her var særs pent malt. Og bildet - er veldig glad i maritime motiver, så dette var utrolig fint.
    Fortsatt god søndag ønskes deg av Berit

    SvarSlett
  5. Godt kurven kom fram igjen, og så mange gode minner den rommer!
    Den fikk meg til å tenke på alle kurvene jeg malte midt på -80-tallet *S* Tror de er borte alle sammen. Sånn går det gjerne, fint du tok vare på din, og den er nok bedre malt enn dem jeg laget ....
    God uke til deg - Liv

    SvarSlett
  6. Que bonita esta la decoración con las flores pintadas.

    SvarSlett
  7. Så fin den var da♥:)
    Klem

    SvarSlett
  8. Herlig nostalgisk kurv!
    Det er godt å ta vare på slike minnerike gjenstander - og ha dem framme :)

    SvarSlett
  9. Det var en søt kurv, og jammen er den like fin :)

    SvarSlett
  10. Hvor er det fint sat sammen, elsker også maleriet!
    Ha´en fin dag, klem
    Helle:-

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!