fredag 23. mars 2012

Vårlige pasteller!

Nå kjennes det langt inn i sjelen at det er VÅR! Og samtidig som solen varmer og hestehoven titter frem, øker energien og skapertrangen - i hvert fall hos meg!

Så nå er strikkekurven full av bomullsgarn i vakre pastellfarger, og jeg er godt i gang med et lite, hemmelig prosjekt, som dere skal få se resulatet av senere!

I mellomtiden lar jeg noen inspirerende bilder fra Stoff & Stils nye katalog få vise pastellfargene fra sin beste side! Her finner mann igjen både retro, nostalgi, pastell og mye mer!

På barnerommet finner man en symfoni av PASTELLFARGER, for å si det på traust norsk, og det er vel ikke noe som er søtere på et pike- eller gutterom!

På kjøkkenet har dette retrogrønne bordet fått hedersplassen, og er den lille prikken over i'en!

Også på babyens rom er det innslag av retrogrønt og en blanding av nytt og gammelt i skjønn forening! Mønster til elgen i stolen finner du her!

Her kan foreldrene innta lunchen sin i fred og ro, mens lillemann sover søtt i rommet ved siden av, får vi håpe!

Det er bare å fråtse i stoffer og stiler, og gjøre det til sitt! Mønster til disse morsomme husene finner du her! Alle bilder over er lånt fra Stoff & Stil.

Nyt deilig vårdager alle sammen, og ha en riktig god helg! Ikke glem at nå starter loppemarkedsesongen - se her!

5 kommentarer:

  1. Da prøver jeg igjen. Da jeg skulle legge inn kommentar tidligere i dag, så streiket nettet, og alt bare forsvant.
    Ja, pasteller er vakkert. Og som du vet er lyseblått min favoritt og sammen med rosa, hvitt, mintgrønt, lys lilla og lyse gult (det var vel de fleste)så danner det en vakker sammensetning. Blir spennende å se hva du tryller frem med stirkkepinner eller heklenål. Fikk forresten pakke i posten her om dagen. "Hva er det?" hørte jeg en som sa. "Å det er bare noe stoff og sånn" sa jeg. "Hva skal du sy nå da" kom det fra morfar. "Ikke noe spesielt, kanskje noen gardiner, men stoffene passer så fint i hylla ved arbeidspulten - kan du forresten lage en hylle?" "Å ja da så, joda du skal få en hylle", svarte gubben. Og hylle ble det og de vakreste stoffer i blått og hvitt er pynt i seg selv. Norgesglass med knapper og en gammel spole med blonder pynter også opp. Det gjenstår enda litt finpussing - skal finne frem en del garn og noen gamle stikkekurver så alt blir samlet i kroken min. Nå koser jeg meg med våren og alt som spirer og gror i hagen. Gleder meg til helgen - har vært ute av form noen dager. Å du melkemuggen har han ikke oppdaget enda. Fin helg til deg - ønsker Berit

    SvarSlett
  2. ja, definitivt vår! Det grønne bordet likte jeg. Er visst litt hengt opp i grønt for tida. Syr grønne klær, kjøper meg grønne klær og ting. Ha en strålende helg!

    SvarSlett
  3. Ja det er en deilig tid vi går imøte:)Lovely grønnfarge på det bordet...
    ha en fin lørdag
    klem

    SvarSlett
  4. Pastellfarger og bomullsgarn, det er vår og sommer:)..og herlig er det også!!
    Her bøtter det ned, men jeg er glad det ikke snør:O)
    Ha ei riktig god helg, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  5. Stoff & Stil har mye flott å by på ja. Mannen og jeg er på hotellweekend denne helgen, og jeg tok med meg katalogen fra Stoff & Stil for riktig å kose meg med valg av stoff og tilbehør. For meg blir det vel helst søm av sommertøy.

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!