fredag 6. juli 2012

Jordbær = smaken av sommer!

Her kommer en liten reprise! Jeg må dele med dere en helt fantastisk god og sommerlig dessert! Den fikk vi servert hos min mor i fjor, og den ga virkelig mersmak!

Sommerens dessert nr. 1, er Pannacotta med jordbær og lime! Pannacotta er en velkjent dessert, laget av fløte og ekte vanilje, som gjerne serveres med syrlig bærsaus. Se oppskrift her

Denne Pannacottaen serveres med friske bær: 1-2 kurver jordbær deles, tilsettes 2-3 ss sukker, og finrevet skall av 1/2 - 1 lime. Rør, og la stå et par timer og trekke. Fordel bærene på toppen av puddingen ved servering.

Husk å spise riktig mye friske jordbær - og kos deg i sommerferien som best du kan - uansett vær! Og trenger du et lite, hyggelig håndarbeide, kan du hekle en søt jordbærbrikke - se oppskrift her!

Eller lage et par søte perle jordbærøreringer - se her - eller...

...en søt jordbærlue til en ny, liten verdensborger! Oppskrift 0-4 år her!

Vi har såvidt kommet hjem fra årets første campingferie, og nå venter både hagearbeide og en kjempestor klesvask! Men jordbær kan vi selvsagt spise mellom slagene! God helg!

5 kommentarer:

  1. Hei, Herlige sommerbilder hos deg! sommerklem Siv:-)

    SvarSlett
  2. Så sant, så sant !
    Jordbær er smaken av sommer !

    Har faktisk akkurat lært meg å lage panna cotta, som en italiensk dolce (dessert), og det av en blogg venninne - og har siden blitt min favoritt dessert, den er å så lett å lage, og smaker himmelsk godt !

    Fortsatt god sommer, god helg og lykke til med klesvasken - godt vi har vaskemaskin, en av mine favoritt "maskiner" :)

    SvarSlett
  3. Så nydelig ut:)
    Jeg er på hytta uten mann og bil, så får ikke gjort noen innkjøp, men jordbær er en favoritt..får kjøpe til uka:)
    ha ei flott helg, her skinner sola igjen;)
    Klem;)

    SvarSlett
  4. Panacotta er god dessert, og sikkert supergodt med jodbærmixen din til. Har aldri puttet lime i jordbærene før, må prøves!

    SvarSlett
  5. Nam, dette får tennene til å løpe i vann!!
    Kanskje jeg skulle prøve denne desserten?
    Blir en veldig hektisk sommer for meg, men ser fram til å komme i hus etter hvert.
    Fortsatt god sommer ønsker Berit

    SvarSlett