fredag 31. august 2012

Her bor Madam Lyseblå!

Alle dere som kjenner meg, vet at jeg er veldig glad i Madam Blå - kjent danske emalje - og i headeren min troner derfor en ekte Madam Lyseblå kanne!
 
Og jeg har veldig lenge drømt om en Madam Lyseblå inngangsdør! Den hvite var vel og bra, men drømmen om den riktige lyseblå fargen, har hele tiden surret i bakhodet!
 
Men der surrer det litt av hvert i følge Bygårdsmannen, og jeg er ikke uenig i det!
 
Men så, en vakker dag, var allikevel den riktige lyseblå fargen funnet, og her er Bygårdsmannen i gang med det første penselstrøk!
 
Og jeg kunne ikke vært mer jublende glad når jeg så det endelige resultatet!
 
Lyseblått med stor L, og akkurat den fargen jeg har lett etter! Fargekoden er S 0540-R90B.
 
Og det måtte bare komme en Madam Lyseblå kanne også, til å pynte opp med! Det er en gammel kaffekanne som har fått 2 strøk dørmaling!
 
Og det ene drar som kjent det andre med seg...
 
... så hagekrakken fikk også et lyseblått strøk...
 
...og fuglehuset!
 
Her ser dere før- og etter bildene!
 
Og sant og si så føler jeg meg som en ekte Madam Lyseblå nå, som kan gå inn- og ut gjennom en lyseblå dør!
 
Som vel må være det nærmeste HIMMELBLÅTT man kommer! Hva synes dere?
 
God helg ønskes dere av Madam Lyseblå!
 
 
 

14 kommentarer:

  1. Artig - Madam Lyseblå! Veldig fint ble det også. Nydelig farge, og huset ble med ett helt personlig, og det fikk sin egen karakter. Koselige små lyseblå tilskudd binder det fint sammen - kaffekanne malt med dørmaling var ikke dårlig! Synes jeg ser deg trippe ut og inn gjennom din lyseblå dør *S*
    God helg - klem fra Liv

    SvarSlett
  2. HERLIG;-)

    Fargekoden er notert i "svarteboka mi".
    Men vet ikkje om den blir brukt, det står mye i den har lyst til boka;-)

    Ha ei fin helg! Klem,

    SvarSlett
  3. Blir aldri feil med lyseblått! -min favorittfarge ! :) Og du har virkelig funnet en flott farge.
    Ble kjempefint.
    -Synnøve-

    SvarSlett
  4. Flott med den lyseblå fargen. Ren og delikat.
    Og den passet så godt som dørfarge...:-)
    God helg til deg.
    Klem fra meg.

    SvarSlett
  5. så flott det ble! :) nydelig farge :)
    døra har mye å si for huset :)

    Vi skal nok kose oss veldig på sætra :) driver og forbereder et maleprosjekt der oppe, det kommer til å bli veldig bra :)

    SvarSlett
  6. Lekkert, utrolig fin farge!!

    God Helg!

    SvarSlett
  7. Trenger jeg inspirasjon vet jeg hvor jeg skal gå! Det ble lekkert, er ikke annet ord for det. Jeg MÅ bare bruke den fargen. Skal nok finne noe i "tølene" mine som kan fornyes. Tusen takk!

    SvarSlett
  8. Wow! Cathrine your house is beautiful and I love these pictures! Beautiful! :)

    SvarSlett
  9. "Må bare vise deg ei dør"

    Kikk innom til meg ;-)

    Klem,

    SvarSlett
  10. Takk for hyggelig kommentar på bloggen min!

    Døra ble kjempefin! Jeg er også veldig glad i lyseblått. Så koselig blogg du har, har lagt meg til som følger.

    Ønsker deg ei fin-fin helg! :-)

    SvarSlett
  11. Næmen så koselig det ble! Her har du virkelig funnet den riktige fargen. Og så koselig det ble med både kaffikanne, fuglehus og hagebenk i samme farge. Ikke rart du føler deg som madam lyseblå nå.
    I kveld er det full avslappping med bena høyt. Har vært og vasket litt + klippet plenen i gamlehuset. Plutselig dukket det opp noen som lurte på om de kunne se seg rundt. Å ja da, sa jeg, med hodet i vaskebøtta. Så får vi se da og fruen gjorde en god figur der hun svimset rundt med filla i hånden. Ellers har vi fått inn et bud vi kan akseptere, men vil ha en annonsert visning først. Wish me luck!
    Ønsker dere en flott helg bak den lyseblå døren! Klem "Blåmor" (Berit)

    SvarSlett
  12. Det ble rett og slett nydelig.
    Det var en vakker lyseblå farge.
    God helg
    Klme Tone

    SvarSlett
  13. Stilig å male døra lyse blå. Hagebenken ble også veldig fin.
    Koselig blogg du har.

    :) Inger

    SvarSlett
  14. Såååå fin. Jeg lagrer fargekoden.

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!