fredag 2. november 2012

Årets Saga - november og den første snøen!

Så er vi kommet til høstens mørkeste måned - november! Og i Elsa Beskows bok Årests Saga, er det tid for barna å lese eventyr i varmen fra peisen!
 
For nå river og sliter stormene i trær og hus, og de aller siste bladene fra trærne forsvinner i stormkastene!
 
Og mens det er kaldt og guffent ute, passer det godt å spise en varm suppe! Du finner oppskrift på 5 rustikke supper hos Hendes Verden her!
 
Et nydelig rustikk surbrød passer veldig godt til suppen - se oppskriften her!
 
Her kan du lese diktet om november! Klikk på bildet hvis du vil ha det større!
 
Når november er på sitt mest ufyselige, passer det godt å tenne i peisen, og la varmen spre seg som et mykt teppe rundt deg!
 
Og bildet av novemberbarna som gleder seg over en eventyrstund foran peisen, kan du få kjøpt som plakat her, mens boken Årets Saga kan du kjøpe her!
 
Resten av månedene i Årets Saga finner du hos meg her! Nå gjenstår kun desember måned før ringen med Årets Saga er sluttet, og, vips, så er det plutselig jul!
 
En varm og hyggelig november måned ønskes dere alle!
 

 

3 kommentarer:

  1. Så herlige bilder. Nydelig bok :)

    Jeg har startet et blogglotteri i dag. Kom gjerne innom og trekk lodd :)

    SvarSlett
  2. Flotte bilder på slike ruske dager.
    Boken er nydelig og jeg liker godt bildene og fargene i disse bøkene
    Fin helg til deg:)

    SvarSlett
  3. Nydelige bilder. Er egentlig glad oktober er over og vi har kunnet ønske november velkommen. Selv om den kan være både kald og mørk, så er det så deilig å kunne kose seg inne med fyr på peisen og levende lys.
    Og så kan man jo planlegge advent og jul. Jeg er i full sving allerede. Er som eldstejenta - lister over lister, opp og i mente. Ha en flott helg! Klem Berit

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!