lørdag 10. november 2012

Fat funn!

I høst har vi ikke fått gått på så mange loppemarkeder som vi har ønsket, men vi hadde i hvert fall lykken med oss, når det først gjaldt!
- Ser du det fatet der borte? Det står noen og ser på det nå!
- ...
- Det der tror jeg er et Sissel fat! Og det er GRØNT!
- Grønt?
- Sshhhh...
- Vi venter og ser hva de gjør. Ikke se på dem!
- Nei vel...
- Nå går de! Skynd deg!
Og jeg fikk tak i den grønne herligheten, og holdt godt fast!
- Hva skal dere ha for dette? Det er uten lokk, altså.
- Hmmmm, er ikke det no'Figgjo? Det må vi ha 50 kroner for!
- 30? Det mangler som sagt lokk!
- ...Ok! Skal jeg pakke det inn?
Og slik havnet lokkefatet uten lokk på vårt bord! Men uansett så gleder jeg meg over at det er det aller første i grønn Sissel fra Figgjo i samlingen vår! Ellers har vi mest i lyseblått og gult, men drømmer også om noen deler i grønt og rosa!
Da ønsker jeg dere en fin helg, og en hyggelig farsdagsfeiring!

5 kommentarer:

  1. Hei.
    Gratulere med flott funn, med eller uten lokk,
    Det er en herlig serie,
    Ønsker deg en riktig god helg min venn,
    Klem

    SvarSlett
  2. Hi hi, loppis er gøy:)
    Heldige du som fikk tak i dette, og for en pris da:)
    Ha en fin helg!
    Klem Hanne

    SvarSlett
  3. Så heldig du har vært! Sissel -serien er veldig koselig. Hjemme hadde vi lys gult servise da jeg var liten, men er ikke sikker på om det var Sissel eller Grete. Har mange ganger tenkt på å få tak i et slikt gammelt kjøkkeservise, men jeg får vel nøye meg med det jeg har - foreløpig.
    Ha en koselig helg Cathrine! Klem Berit

    SvarSlett
  4. Hei!
    Har bare et spørsmål: vasker du Sissel- serien i oppvaskmaskin, og går det evt bra? blir ikke krakelert?
    Flott blogg du har!
    Hilsen fra MA

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!