tirsdag 26. februar 2013

Pent på sengen!

Enhver husmor med respekt for seg selv, har en pent oppredd ekteseng med det skjønneste sengeteppe!
Som hun gjerne har laget selv, med kjærlighet i hver en maske eller stav! Ja, da snakker vi om heklede staver, gjerne ispedd både kjærlighets-knuter, picoter, blondekanter og frynser!
Og som det har tatt flere år å lage! Og i valget mellom utallige oppskrifter, har hun rådført seg med sin kommende svigermor, som har lang erfaring i heklingens kunst!
Og som har tipset henne om mange flotte gratis oppskrifter - se her!
Men det tar sin tid å lage et dobbelt sengeteppe, selv om belønningen etterpå er beundrende blikk fra en tilkommende ektemann, og anerkjennelse fra en kommende svigermor!
Og når ektesengen endelig kan rees opp med verdens skjønneste sengeteppe, er gleden stor! Og hun bestemmer seg for at hun skal re opp like pent, hver eneste dag, så lenge hun lever!
Det var kanskje å ta litt vel hardt i, men det er moro å re pent opp når man er så heldig å ha en håndheklet sengeteppe!
Hos Hendes Verden finner du oppskriften på dette nydelige sengeteppet, så da er det bare å sette i gang!


5 kommentarer:

  1. Om jeg nå hadde vært så flink at jeg hadde heklet et dobbelt sengeteppe, hadde jeg heller lagt det på gjestesengen tror jeg..... Er nok en husmor med veldig lite respekt for meg selv, for her er sengene oppredd ca en gang hvert jubelår ;) Men fint er det med oppredde senger med selvheklet sengeteppe, det er det ingen tvil om :)
    KLÆM

    SvarSlett
  2. Hei!
    Staselig med heklede sengetepper!!

    Har du et tips til godt garn å strikke kofter/gensere i? Har strikket en marius i Smart-garn, men syns det nupper...;-/
    Tips?

    Mvh MA

    SvarSlett
  3. Vi var så heldige å få dobbelt heklet sengeteppe av min tante og onkel til bryllupet. Så vår ekteseng står til pryd rett som det er. Men jeg må jo si jeg synes det er godt å lufte litt opp i dynene hver dag, og da er det ikke så vanlig at sengeteppet kommer på i ukedagene. vi er jo på jobb hele dagen. Men i helgene, da glimrer jeg til. God tirsdag Cathrine fra Berit

    SvarSlett
  4. Slike tepper er bare helt nydelige, har ett slikt som jeg har arvet etter farmor. Utrolig mye jobb det må ha vært å lage hele det teppet. Når gjesterommet blir i orden her skal det få hedersplassen på sengen der :)
    Ha en herlig tirsdagskveld :)
    Gina

    SvarSlett
  5. Jeg har et selv som min bestemor har laga til vårt bryllup. Det er kjempefint og jeg setter pris på det. har hatt det i 35 år.
    Klem

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!