torsdag 28. mars 2013

Påske liljer i Norges glass!

Norgesglass kan brukes til så mangt! Og da jeg skulle plante løker sammen med veslejenta, som var på et lite påskebesøk, dukket ideen opp!
Man tager hva man haver, er et gammelt, nyttig ordtak!
Og i mangel av passende potter, plantet vi løkene i et par Norgesglass, og i en gammel hollandsk krukke!
Glassene ble fylt 3/4 opp med blomsterjord, og løkene (i potter fra butikken) forsiktig delt og satt ned.
Man kunne sikkert lagt noen fine steiner og kanskje litt grønn mose i bunnen, men det var det litt vanskelig å finne under snøen og frosten akkurat nå!
Her er den lille frøkenen stolt og glad over løkene våre, og lykkelig over glasset og den hollandske krukken hun skal ta med hjem!
Her har glasset hennes fått blå sløyfe på,
mens jeg valgte hvit blonde til vårt glass!
Her ved vinduet får den forhåpentligvis nok lys,
men hvis ikke så får jeg sette den i vinduskarmen, eller på kjøkkenbordet!
Nå er veslejenta hjemme igjen, og har stolt og glad overlevert blomstene i glass og krukke!
Og mormor sier: - Tusen takk for hjelpen, lille venn!

9 kommentarer:

  1. Så flott med påskeliljer oppi norgesglass og ekstra dekroativt med sløyfe på:)eg synest påskeliljene er så fine før dei springer ut og eg,kjempefine å pynte meg:)

    Så skjønn jente du har på besøk og:))

    Fine skjærtorsdag til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  2. Takk for tipset, har endret det nå :) Visste det var noe gele :)

    Dette var jo kjempeflott :) Super ide :)

    SvarSlett
  3. Så söt hon är ditt barnbarn, jättefina blommor också.
    Önskar dig en Glad Påsk
    Kramar
    AnnaMaria

    SvarSlett
  4. Så koselig det er med påskeliljer på Norgesglass, det var en god ide. Og hollansk krukke er alltid en slager.
    Klart det var stas for barnebarnet å få med seg noe så fint hjem. Det gir gode minner :)

    SvarSlett
  5. Det ble jo utrolig fint :) så heldig du er som fikk så god hjelp :) God påske!

    SvarSlett
  6. Så flotte "blomsterkrukker", men enda flottere den vesle mormorjenta! Ikke rartblomsterplanting går som en lek med en så flink medhjelper!Så flinke dere har vært! Ha en fortsatt god påske med familien din! Klem Berit

    SvarSlett
  7. Så smart, Cathrine, og veldig fint, med påskeliljer i norgesglass. Får mange fine tips i denen bloggen :) Og så et koselig besøk har du også hatt, av ei vakker lita jente :) Ønsker dere alle en fortsatt god påske :)

    SvarSlett
  8. Hei Cathrine og tusen takk for en veldig hyggelig hilsen. På den måten kom jeg hit til din flotte blogg også, legger meg til som følger med en gang. Du, det var smart og bruke norgesglasset til blomsterløk...så fint som det ble!! Disse glassene er helt supre, uansett hva man bruker de til så blir det så dekorativt. Veldig fint med blondekanten også! Så skjønn jente barnebarnet ditt er!!

    Kos deg videre i påsken og ha en flott langfredag! Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  9. Takk for koselig hilsen inne hos meg, koselig at du likte påskeeggene vi laget! Artig at du likte den blå kitchenaid' en min, gleder meg til å se hvilken du velger! God påske!

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!