tirsdag 9. april 2013

Grå Marius til lille bror!

Marius mønsteret kan visst varieres i det uendelige, og stadig ser man fine farge-kombinasjoner!
Jeg valgte å gi min lillebror en Marius lue til bursdagen hans! Og foruten å overraske ham, ble han veldig fornøyd med både farger og fasong!
Luen er strikket i 2 gråfarger, rødt og blåttSisu fra Sandnes Garn, så luen ikke skulle bli så tykk, og den er visst veldig behagelig å ha på!
Oppskriften finner du her! Jeg har, ved å øke antall rapporter, tilpasset oppskriften til både større barn, dame og herre.
Dusken laget jeg i alle de 4 fargene,
og jeg synes den røde og blå fargen kom veldig fint frem sammen med de 2 grå!
På bildet skimtes lillebror først i rekken
en deilig sommerdager på Hvaler i 1965!
Nå er visst fotoseansen over...
og på bordet kom endelig Prinsessekaken min! Se oppskrift her!

10 kommentarer:

  1. Deilig du har laget - Mariuslua og bursdagskake. Jeg hadde strikket også mariusgenser med fantastisk garn fra Rowan merinoull og silke. Og jeg vil gerne strikke lua med mariusmønster også.
    Fargene fra lua din er storfin. Den ser prektig ut og bror din har sikker stor glede.

    Ha en fin uke videre. Hilsen Viola

    SvarSlett
  2. Hej Catharine, lovely Mariuslua, great colors together. The cake looks delicious. Have a nice week, klem.

    SvarSlett
  3. Lua var veldig fin! Fine klassiske farger!
    Morsomme bilder:)
    Prinsessekaken så så god ut!

    SvarSlett
  4. Så morsomt å se Marius i andre farger, enn den klassisk rød/hvit/blå.

    Veldig, veldig fin ble denne luen.
    Takk for at du deler oppskrift med oss også :)

    PS, den kaken så da veldig fristende ut...nam...mmmm.

    SvarSlett
  5. Så kjempefine den var i fargene,nydelig:)mamma streika kofte og psnnebånd til minstemor i grått,mørkegrått og kvitt og det er så fint isammen,men 13 åringen ville ha den klassiske genseren:)
    Prinsessekaka såg knallgode ut:)

    Fine dag til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  6. Enda flottere å se her på bloggen enn på FB. Igjen du er fantastisk flink med håndarbeid! Og den kaken skulle jeg gjerne hatt!! Nam, nam.Ønsker deg en god tirsdag ettermiddag! Klem Berit

    SvarSlett
  7. Skikkelig fin lue. Har aldri helt fått dreisen på mønsterstrikk jeg.

    SvarSlett
  8. Så flott lue i nydelige farger, må nok prøve meg på den, elsker slike klassikere, ha en fin kveld hos deg!

    SvarSlett
  9. Forstår godt han liker den,ser ikkje bere fin ut men passeleg mjuk og god i fasongen:-) Gratulera med dagen lillebror!:-)
    P.s., eg vart litt lei meg no for at eg ikkje kan eta den kaka te frokost;-)
    Ha ein fin onsdag:-)
    Gina

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!