torsdag 9. mai 2013

Dagens retro oppskrift - søtt baby sett!

Som jeg fortalte om her, kom jeg over mange 1950- og 60 talls strikkeoppskrifter for en liten stund siden!
Og ett av heftene var SMÅ stickat fra svenske Jacobdals! Det kostet kr. 2.80, og inneholdt 12  oppskrifter i str. 0- 18 mndr.!
Dette settet består av jakke, bukse sokker og lue i fin mønsterstrikk!
Jakken har raglandsfelling, og luen har fin passform!
Her ser du tydelig mønstret, som strikkes ved at hver 4. omgang strikkes 1 r. og 1 vr. samtidig som man strikker de rette maskene fra omg. under.
Jeg har laget en pdf-fil av oppskrift og beskrivelse, som du finner her! Husk at oppskriften kun er til privat bruk!
Så da er det bare å sette i gang, og lage dette fine settet til en søt, liten jente, som du kanskje kjenner!

4 kommentarer:

Lappeline ♥ sa...

Kjempe søt og det er spennende med slike gamle oppskrifter
En fin dag ønskes deg
Klem

Anonym sa...

Utrolig søt - både klærne og den lille jenta! Settet likner på et min lillesøster hadde da hun var baby tidlig på 60-tallet. Koselig å se de gamle oppskriftene igjen.
Ønsker deg en fin torsdag! Klem Berit

brudeblogg sa...

Å, så søt! :)

Janne i Fagerlia sa...

Hei Cathrine!

Tusen takk for hyggelig kommentar fra deg. Terracottaspray har jeg nok ikke kjøpt hos Panduro. Husker ikke helt hvor jeg fikk tak i den, men mener at det enten var hos Biltema eller Clas Olson. Er du interessert i oppskrift på heklet trekk til kleshenger, kan jeg gjerne maile den til deg.