mandag 20. mai 2013

Sommer favoritter!

Med den nydelige, plutselige sommervarmen som har vært i det siste, dukker det opp noen tanker om å lage et sommer-favoritt plagg til seg selv!
Jeg er riktig nok ikke helt ferdig med Marius jakken til eldstejenta. Men det går jo an å ta en ørliten pause å strikke noe annet innimellom, ikke sant?
Vi kvinner er jo kjent for å klare flere enn én ting på en gang, så nå kan jeg jo bevise det! Å strikke, hekle, bake og blogg på én gang - det er ikk'no problem det!
Hvis bare bjerkepollen blomstringen kunne avta litt, så øynene ikke klistrer seg sånn igjen. Det er ille akkurat nå, og jeg har mest lyst til å stupe ut i nærmeste badevann!
Hvis det ikke hadde vært så kaldt, og vått, selvsagt! Jeg kunne også tenkt meg å være om bord i en båt langt til havs - der er det lite pollen.
Men, det hjelper å tenke på noe annet, som å lage seg noe nytt til sommeren! Som denne flotte tunikaen med heklet bærestykke!
Eller denne søte boleroen, som vil passe perfekt til sommerens festantrekk!
Blir det kjølig kan jo en jakken være fin å ha, og denne i lyseblått falt jeg pladask for!
Men vi satser da på at sommeren som kommer skal bli både varm og solrik, og da hadde vært fint å ha et par pene topper, som denne med sekskanter i bærestykket,
eller denne med hullemønster og vingeermer!
Hvilken likte du best? De gratis oppskriftene er fra danske Hendes Verden og Hjemmet, og du finner dem ved å klikke på bildene!
Ha en flott, ny dag!

5 kommentarer:

  1. Hei, WOW så mange nydelige modeller! Takk for at du deler disse lekre linkene med oss:-) klem Siv:-)

    SvarSlett
  2. Så masse flotte klær ein kan strikke og nå som det har og er sommervarme så er det ekstra kjekkt å strikke noko fint til seg sjølv:)
    Husker eg strikka alltid noko fint før og det var så kjekkt når det kom nye steikkemønstrer ut!
    Nyt dagen!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  3. Takk for hyggelig kommentar på bloggen min! :-)
    Her var det mange fine modeller å velge mellom, takk for linker! Jeg er ikke så avansert når det gjelder strikking, så jeg hadde nok prøvd meg på den korte toppen i blått og hvitt!
    Huffda, pollenallergi er lite morsomt, håper det snart er bedring i sikte!
    Fortsatt god pinse! :-)

    SvarSlett
  4. Den lyseblå jakken er min favoritt. Skulle ikke hatt noe imot den nei. Men har ikke tid nå - det får bli senere. God 2. pinsedagskveld Cathrine! Klem Berit

    SvarSlett
  5. Hei Cathrine!
    Ja, lage seg noe selv er en utrolig koselig greie...Tenke ut smarte ting og lage det så det blir akkurat slik en ønsker, det er kjekt det. Jeg ble ferdig med sommerkåpe i går og har fri dag. Da står sommerkjole for tur;)

    Herlig bilder i forrige innlegg og rosedrakten tok kaka;)

    Koselig at du liker mitt stråmønster...Under kanna du liker, står det:DENMARK TRADEMARK ENGLAND?? Har tre ting derira.

    fiiine maidager til deg og klem ra meg!

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!