onsdag 4. september 2013

Retro gutte genser 6-12 år!

Jeg har fremdeles liggende mange fine retro strikkeoppskrifter, som jeg fant i en bruktbutikk i fjor høst (se her), og nå har jeg funnet frem en tøff guttegenser, som jeg legger ut oppskriften til!
Den heter nr. 230, og finnes i Dale's oppskriftsbok nr. 2 fra rundt 1960!
Mønstret kan strikkes med eller uten borden øverst, og er det er brukt fargene koksgrå, hvitt og rødt.
Jeg kan tenke meg at denne genseren vil være super å ha som skolegenser, eller som turgenser året rundt!
Og det går selvsagt an å bytte om på fargene, og skape sine egen variasjon av mønsteret! Genseren til høyre er uten bord øverst.
Oppskrift og mønster til den tøffe guttegenseren finner du her! Husk at den kun er ment til privat bruk!

4 kommentarer:

  1. Det er så koselig å se disse gamle mønstrene du viser :)
    Vi gikk jo i kofter og strikkegensere hele vinteren på 60-tallet. Bestemor strikket til oss alle sju ungene + mor og far som vi fikk til jul et år, og det var ikke enkle mønstere, men noe i likhet med dette!

    SvarSlett
  2. Den var kjempestilig :)
    Kunne ønske jeg var litt mer dreven på og strikke ;) hihi

    Ha en fin kveld :)

    SvarSlett
  3. Hei Cathrine! Etter en tids fravær som "bloggfølger" håper jeg nå at både tiden og lysten er tilbake. Har skrollet meg nedover på sidene dine og lest innleggene. Like velskrevet og flotte bilder som alltid. Ellers har jeg jo fulgt med på FB nå i sommer. Du må ha en fin søndag og hilse Bygårdsmannen! Klem Berit

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!