mandag 28. oktober 2013

Strikke årets adventskalender?

Det er ikke for tidlig å tenke på årets adventskalender hvis du planlegger å lage en selv! Særlig ikke hvis den skal broderes eller strikkes!
Jeg har falt for denne strikkede kalenderen fra Dale Garn, som har 24 små minivotter, som kan fylles med en liten godbit i dagene frem mot jul!
Riktig nok må det bli med tanken for eget vedkommende, ettersom jeg har "forstrikket" meg! Hi, hi, det var et fint ord! "Overstrikket" et annet!
Men saken er at jeg har strukket strikken, og nå har jeg fått strikke- og syforbud, og kan i grunnen ikke annet enn å sitte på stas!
Jeg håper ikke tilstanden varer altfor lenge, for da tror jeg at jeg går på en viss vegg! Bygårdsmannen vil nok si at den er nådd allerede, men jeg prøver så godt jeg kan å holde ut!
Det verste er nok at jeg har begynt på et kurs i perlebroderi, for å lære og sy bringeklut og bunadsbelte, så det passet absolutt IKKE med syforbud akkurat nå!
Men, for dere som kan og vil strikke, er jo denne adventskalenderen fra Dalegarn en fin førjuls-syssel! Gratis oppskrift (Nr. 235 JUL) finner du her!

7 kommentarer:

  1. Oh, Advent calendar is beatiful!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Jarka

    SvarSlett
  2. For en fin adventskalender!
    Dette er absolutt ikke tiden for å ha strikke- og syforbud. Håper du snart er i produktivitet igjen:-)

    Klem

    SvarSlett
  3. Fin perlebroderi du har laget... masse glede med det. Det blir spennende med din broderiarbeid.
    Dale-adventskalender er veldig fin.
    24 lille votter - har jeg tid? Tusen takk for link med oppskriften.
    Ha en riktig fin uke. Stor klem fra Viola.

    SvarSlett
  4. Strikket adventskalender har jeg aldri tenkt på, men den var jo kjempefin! :)

    SvarSlett
  5. tusen takk for hyggelige ord inne hos meg :-)
    de dekorerte boksen er malt hvite og bare limt på tapet .....så enkelt!

    I år blir det nok ikke noen kalender på min 2 på 16 og 18 år.....men skulle ønske å hatt den lekre der :-)

    klem tone

    SvarSlett
  6. Flott kalender, men jeg har også overstrikket meg for noen år siden og har siden kun klart å gjennomføre bittesmå prosjekter. Lykke til med rekonvalesensen.

    SvarSlett
  7. Åhhh, aner jeg senebetennelse på deg?
    Uff, så kjedelig og du som er så glad i håndarbeid...

    Men, det eneste som hjelper er og ta tiden til hjelp....håper du kan finne den en fin lydbok eller bok, som du kan fordype deg i - og da IKKE håndarbeidsbøker...hehehe

    God bedring - og ja, det kalenderen var super søt !!