fredag 29. november 2013

Lykkes seng - før!

Lykken er et nytt barnebarn, og vi fikk nylig det 7. i rekken; en søt, liten jente,
som sikkert kommer til å sove i denne sengen etter hvert!
 
Denne sengen falt de vordende foreldrene for!
Så da ønsket kom om en gammel, fin uttrekksseng til lille Lykke, begynte vi å jakte på det! Og ikke  lenge etterpå dukket denne opp på finn.no!
Den er fra ca. 1900, og litt shabby, men veldig sjarmerende!
Som bitemerkene, som jeg kunne tenkt meg å bevart, men som Morfar da alt hadde sparklet over:
- Det så jo ut som en krokodille hadde bitt på den!
Så da får lille Lykke lage sine egne bitemerker da, som mamma'n hennes senere sa!
Sengen ble uansett veldig fin, og vi håper hun får stor glede av den!
Neste gang skal dere få se etter-bildene, og selvsagt med den lille prinsessen som ligger søtt i sengen sin!

6 kommentarer:

  1. Gratulerer med barnebarn nr 7! Heldig hun som får så fin seng :)

    SvarSlett
  2. Gratulerer som bestemor for 7. gang.
    Det er jo like artig med hvert eneste. Jeg /vi har 14, og lykken er like stor ved det 14. som ved det første. Og du kan bare glede deg til neste generasjon også.
    Ille fine senger, begge to.
    Klem

    SvarSlett
  3. Gratulerer med nok et barnebarn :-) Veldig fin seng dere har fått tak i - gleder meg til å se det ferdige resultatet.

    God helg - klem Siv

    SvarSlett
  4. Gratulerer med barnebarnet ditt:)så skjønne senger!
    Ønsker deg ei god adventshelg:)
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  5. Så artig å lese om disse sengene. Jeg fikk så lyst til å http://farmor.abcblogg.no/maling.html deg hvordan jeg pusset opp familiens gamle seng for et par tre år siden. Innlegget er fra min gamle blogg. Jeg laget sjablonger med navn på de som har ligget i sengen, så stoplet jeg med maling. er du interssert i det samme, så bare ta kontakt. Jeg gjør dette på jobben min, driver et eget lite verksted. Ha en strålende helg! ...og gratulerer med det 7. barnebarnet!
    http://farmor.abcblogg.no/maling.html

    SvarSlett
  6. Hjertelig til lykke med barnebarn kjære Cathrine - ja det er lykke :-)
    Jeg gleder meg å se bildene senere.
    Ha en riktig fin adventhelg.
    Stor klem til deg fra Viola.

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!