søndag 29. desember 2013

Jule glede!

Min store glede denne julen, har vært at barnebarna kunne få åpne gaver som var signert bestemor!
På dette julekortet over har mine to tvilling guttebarnebarn på seg Marius gensere- og luer som har jeg strikket til dem - se her!
Og denne julen var det jentebarnebarna sin tur: Eldstemann ønsket seg Marius jakke- og lue, og det hadde jeg ferdig i god tid!
julaften var vi så heldig å være sammen,
og da fikk jeg gleden av å se når pakkene ble åpnet! Her får storesøster Marius jakken- og luen sin,
mens her står lillesøster med den store pakken, som hun ikke aner hva er!
For det var slettes ikke sikkert at mormor ville bli ferdig med det som sto øverst på ønskelisten hennes; Marius poncho- og pannebånd i grått, hvitt og rosa!
Så gleden var nok ekstra stor da hun plutselig forsto hva som var i pakken!
For snakk om å få noe ferdig i siste liten! Kl. 23.30 lille julaften var alle tråder festet, og poncho- og pannebånd kunne presses lett, før innpakning på selveste julaften! Puh!
Og dette bildet mottok jeg 1. juledag, men begge jentene i nye Marius antrekk! Senere skal dere få en nærmere kikk på begge antrekkene, og hvor jeg har funnet oppskriftene!
Og her er en av mine fineste julegaver i år laget av frøkenen i grønn bukse over! Det er en strikke-pinneholder laget av to hule trestykker, fiiiint pusset, med en strikk i mellom! smart! 
Jeg håper du har hatt en hyggelig julefeiring,
og ønsker fortsatt noen fine fridager!
 
 

11 kommentarer:

  1. Så heldige jenter, for det der var nydelige gaver å få. Jammen er du flink :)

    SvarSlett
  2. Vakre jenter i superfine antrekk! De vet å ønske seg de riktige tingene! Guttene er også herlige i sine Mariuser! Det er så kjekt å gi noe som blir så godt mottatt.
    Kjempesmart julegave til deg også!

    Romjulsklem fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Så flotte barn, og heldige er de som har en bestemor som deg;) Nydelige gaver! Og det med siste liten, har jeg veldig god erfaring med:) Nyt resten av juledagene;)

    SvarSlett
  4. Ååååå, så fine Marius-klær du har strikket til barnebarna!! Det er tydelig at det settes stor pris på av dem alle sammen; nydelige bilder av de flotte barnebarna dine! :-)
    Fortsatt god romjul! :-)

    SvarSlett
  5. Heldige jenter og heldig bestemor når mottakerene blir så glade og fornøyde.

    SvarSlett
  6. Så heldige barnebarn i nydelige plagg fra deg!!
    Nyt overgangen til et nytt strikkeår, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  7. Du må virkelig være en bestemor med stor M. Strikkeplaggene du har laget var helt nydelige :) Visste ikke at det fantes ponchomønster i Marius.

    SvarSlett
  8. Så nydelige jentene er. Kan du fortelle hvor du har funnet oppskriften til ponchoen? Kjenner på at den MÅ jeg bare strikke. På forhånd tusen takk.

    SvarSlett
  9. Sitter her å smiler, så herlig Marius-mønster-innlegg, og med de fineste "modellene" du kunne fått til å stille opp, nemelig de heldige (nye) eier'ne av disse flotte plaggene du har strikket !!

    Wow, jeg er imponert Cathrine, alt var såååå fint, og veldig artig å se den ponchoen - fine farger.

    Snakk om å bli ferdig i siste lita....hehehe

    Godt nytt (strikke) år ønskes deg og dine nære.

    SvarSlett
  10. Så flotte julegaver du har laget til jentene! Heldige er de som har en bestemor som strikker.
    Ønsker deg en fin nyttårsaften og alt godt i det nye året!

    SvarSlett
  11. HEI,

    vil med dette takke for alle hyggelige spor i året som gikk og ønske deg et riktig godt nytt år 2014.
    må året bli gledesfylt.
    klem fra

    TOVE

    SvarSlett