mandag 20. januar 2014

Fin dusk på 1-2-3!

 
Det går selvsagt an å lage en fin dusk på "gamlemåten", men du så mye raskere det går med en nymotens duskmaker!
I det siste har jeg laget flere luer - her baby Lykke sin - og da har Clover Pom-Pom Maker kommet veldig godt med!
De fås i 4 forskjellige størrelser, og er å få kjøpt i større sy- og garnbutikker.
Slik gjør man det: Brett ut en halvside, og surr garnet rundt, og surr rundt den andre halvdelen.
Brett de to delen sammen, og klipp opp i mellom.
Knyt en tråd stramt mellom delene,
og vips så har du en fin dusk! Foto CountryLiving/ Frances Janisch. Du kan også se fremgangsmåten på You Tube her!
Duskene blir veldig tette og fine, og det beste - det er gjort på 1-2-3!

5 kommentarer:

  1. Det ser veldig kjekt ut - takk for tips :)

    SvarSlett
  2. Smart disse duskeredskapene;) Jeg lærte å lage dusk ved å surre tråd mange ganger rundt alle fingene, knytte på midten og klippe i fasong. Fungerer det også, men de blir ikke så jevne;)

    SvarSlett
  3. Kjøpte samme for et år siden fra samme sted og bestilte flere størrelser. De kom aldri! Men, redskapen er kjekk! Har den i bloggrollen min også :-) Ellers kan en bruke en garnvinne og surre eks antall tråder rundt og klippe opp. Fungerer det også om en skal lage mange. Hilsen Synnøve

    SvarSlett
  4. Deilig marius har du strikt Cathrine. Hyggelig med dusk.
    Jeg var barn og vi lagte mange
    dusker med gamle metode... fine mimre :-) Ha en hyggelig uke.
    Stor klem fra meg.

    SvarSlett
  5. Jeg synes det er litt plundrete å lage dusker på gamlemåten, så dette var noe å tenke på :)

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!