søndag 30. mars 2014

Te kjele!

Ting er ikke alltid slik de ser ut, og det er nok lett å la seg lure av en gammel Kockum emaljekjele, som står til pynt på komfyren vår!
Den var et bruktkjøp fra Røda Korset i Årjäng link, der jeg har funnet mye fint!
Den passer så godt til den andre emaljetingene som vi har samlet; bl.a. min farmors gamle vaskekjele!
Men hva skulle den kunne brukes til, annet enn å stå til pynt?
Den var fin innvendig også, og kan sikkert brukes til å koke eller steke i.
Men  ideen til en litt mer kreativ løsning kom en dag jeg sto og laget kveldste til oss!
Og som tenkt, så gjort!
På et lite øyeblikk var den fylt opp med...
husets beholding av teposer!
Så nå har den blitt en skikkelig tekjele, i ordets rette forstand!
Her står tekjelen i bakgrunnen! Den lyseblå retro kjøkkenvekten skal du få se nærmere på en annen gang!

5 kommentarer:

  1. Så lurt, å bruke kjelen til noko nyttig.
    Den er kjempefin, og den store på golvet er fantastisk flott !

    Fin søndag frå Anne-Mari

    SvarSlett
  2. Her var det masse koselig gammeldagse kjøkkenting! Herlig!

    SvarSlett
  3. Det var jo smart, og for meg som drikker MYE te var det jo verdt å legge merke til at her var det plass til mange teposer. (",)

    SvarSlett
  4. Disse emaljerte tingene er så fine. Husker vi hadde flere ting i denne stilen da jeg vokste opp, bl.a. nattpotte og dobøtte! :)

    SvarSlett
  5. Så koselig med en egen tekjele. Lurt.
    Flotte bilder ;-))

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!