fredag 22. august 2014

Nancy koften min (8): Medaljens bakside!

Gleden over at Nancy koften min var ferdig, hadde en aldri så liten bismak. Kan du finne 1 feil?
Hvis du ikke ser det, kan jeg avsløre at noen masker er snurpet sammen nederst på ryggen. Og det skyldes et fatalt arbeidsuhell, der jeg hadde skjøtet 2 tråder, men altså ikke godt nok.
Og når jeg i tillegg klippet over en løs ende, som viste seg å ikke være så løs, raknet det helt, bokstavelig talt, og det ble et stort hull!
Dette skjedde da jeg skulle begynne på mønsteret øverst, så det var ikke bare å rekke opp heller. Så jeg valgte det nest beste - å sy det så pent som mulig sammen!
Men pent ble det ikke! Og etter litt grubling kom jeg på at noe pynt av et eller annet slag, som skjulte det, var løsningen!
Så jeg heklet 1 sommerfugl til å dekke over fadesen med! Eller rettere sagt 2, så jeg kunne feste en tilforlatelig på forsiden også!
Sommerfuglene ble heklet utfra veien blir til mens du går-metoden, og fikk broderte følehorn!
Og når jeg ser på Nancy koften min, er det med glede! Det var ikke like moro da jeg, på lang avstand, kunne se at den ikke var pen bak!
Men medaljens bakside, og fortvilelsen over at jeg kunne gjøre en slik feil, er blitt snudd til glede over å ha funnet en løsning som ble så pen!
Så aldri så galt at det ikke er godt for noe!
Jeg har også lært at skjøting av tråder bør gjøres i oppklippsmaskene midt foran!

11 kommentarer:

  1. Takker for flott tips, det var ikke dumt. Kofta beli fin den.. :-)

    SvarSlett
  2. Det var bra du fant en løsning, det gir koften det lille ekstra! Veldig fine farger du har brukt!
    - Jeg stoler ikke helt på den russiske metoden heller, så jeg strikker alltid noen masker med dobbelt garn og fester tråden etterpå - trenger ikke å være mange masker! Ellers gjør jeg som du anbefaler, begynner den nye tråden enten på siden eller (hvis det er en jakke) foran.

    Klem :)

    SvarSlett
  3. Det var en kreativ løsning!
    Flott blei det også.
    God helg

    SvarSlett
  4. It's really a great idea! And the colors are magical, my eyes resting on them :)

    SvarSlett
  5. En rakning i strikketøyet kan skje den beste, men bare en kreativ dame som du, kan gjøre noe så positivt og morsomt ut av det :)

    SvarSlett
  6. Genseren ble utrolig fin :) For en smart løsning du kom på. Nå har du jo en helt unik genser, ingen andre har lik :) Nyt helgen!

    SvarSlett
  7. Den ble jo fantastisk fin. Jeg vil si hell i uhell, men det er jo p.g.a. din kreativitet.
    Ha en fin helg! Hilsen Liv.

    SvarSlett
  8. Kreativ løsning på "problemet" ditt;) Nydelig sommerfugl på den flotte jakka;)

    God helg fra Ann-Mari

    SvarSlett
  9. Når jeg begynte å lese så tenkte jeg; Ånei!! Så utrolig trist! Men etterhvert kom smilet :)
    Så fint det ble! :)
    Det gjorde jo faktisk kofta mer personlig og søt :)
    Skikkelig flotte var de sommerfuglene :)
    Du fikk en sommer-Nancy! :)

    Så du har vært snelle du? Hva het du på Trådsnella da?
    Og da kan du jo være med på neste snelletreff da jo, det hadde jo vært kjempekoselig :)

    Håper du har en koselig lørdag :)
    Klem fra meg

    SvarSlett
  10. Så fint det ble med sommerfugler! Godt å finne sånne løsninger, for plutselig gjorde den lille katastrofen at plagget ble enda bedre. Kjekt!

    SvarSlett
  11. Det ble kjempefint med sommerfuglen, kreativt ;-)
    mvh
    Kristin

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!