torsdag 28. august 2014

Sidsel Høiviks Fana-bolero som vakker bunadsjakke!

For et års tid siden vant en av mine lesere Sidsel Høiviks strikkebok Lekre masker og lekne sting her hos meg!
http://www.gyldendal.no/Fakta-og-dokumentar/Hobby/Lekre-masker-og-lekne-sting
Og nylig fikk jeg vakre bilder i retur av hennes vakre bunadsjakke, som hun har strikket etter modellen Fana-bolero!
Boleroen har fått vakre broderier som er tilpasset fargene på hennes Sigdal-Eggedalsbunad med Kongebord, med garn som hun har fått fra en bunadsyerske!
Jakken er strikket i Sandnes Alpakka, og heklekanten er i Gullfasan fra Dalegarn.
Jeg synes Fana-boleroen var et veldig godt alternativ til bunadsjakke, og tror den kan brukes - med lokal tilpasning - til mange andre bunader også!
Oppskrift finner du altså i Sidsel Høiviks bok Lekre masker og lekne sting! Tusen takk til Sol for lån av bilder!

5 kommentarer:

  1. Oh, what an amazing bolero! And such work with hooks :)
    I agree that it is a good idea.

    SvarSlett
  2. Jeg blir alltid imponert av de som kan strikke, sy og hekle! De tryller fram de vakreste ting, og jeg kan nesten ikke strikke et skjerf! ;) Så flott bolero!

    Klem fra June
    Nostalgi & Skriverier

    SvarSlett
  3. Åhh, for ett flott stykke håndarbeid, rett og slett vakker var denne bunad boleroen.

    Takk for at også vi fikk se denne ferdig.

    Tro hva du har av håndarbeid på gang da Cathrine....?

    Skal lese meg litt nedover nå, så kanskje finner jeg svaret...?

    SvarSlett
  4. Så nydelig! En sånn skulle jeg hatt til bunaden min. Men først må jeg legge ut bunaden. Den er blitt for trang :(
    Nå jar jeg leita etter mott til å prøve å gjøre det selv i et par år. Kanskje denne vinteren?
    Ha en super lørdag!
    Ellen :)

    SvarSlett
  5. En veldig vakker strikkearbeid :-)
    Herlige bunad. Perfekt og super fin.
    Glad å se.
    Klem

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!