fredag 19. september 2014

En klassisk tevarmer - få oppskriften!

I det forrige innlegget her, skrev jeg om Asiatic Pheasants tekannen som jeg går og venter på, og som jeg vil lage en hyggelig tevarmer til!
Og det må være en god, gammeldags klassiker som denne, som var kjent allerede tidlig på 1900-tallet!
Britiske TheVintage Knitting Lady  har mange gamle oppskrifter til tevarmere - se her!
Og blant dem er det flere av klassikeren som strikkes i striper - her laget som morsom damefigur!
Hos The Stitch Sharer fant jeg også den klassiske tevarmeren ,
http://thestitchsharer.com/2012/06/18/my-vintage-style-knitted-tea-cosy-cozy/
hvor hun har fine bilder av fremgangsmåten! Se her!
http://www.hendesverden.dk/handarbejde/strik/Flot-tehatte-i-garnrester/?utm_source=Mandag_Hendes_Verden_Regular&utm_medium=Nyhedsbrev&utm_campaign=2014-09-16
Og nylig dukket oppskriften til den klassiske tevarmeren faktisk opp hos danske Hendes Verden! Få gratis oppskrift her!
Så nå går jeg bare og venter på at tekannen fra Burleigh skal melde sin adkomst, så jeg kan lage en fin tea cosy til den!

2 kommentarer:

  1. Veldig fine tevarmerer - herlig.
    Min mor hadde tidligere tevarmerer alltid. Barndom mimre :-))
    Ha en riktig fin helg med fine testund.
    Vi har været så fint og kunne sitte ute... kanskje det blir til helgen???
    Klem fra Viola

    SvarSlett
  2. For en lekker tevarmer. Har lagret oppskriften til senere anledning, denne tror jeg at jeg vil prøve meg på. Må forresten kjøpe meg en tekanne først :)
    Ønsker deg en fin søndag. Jeg skal snart ha meg en tur ut i det fine høstværet.
    Hilsen fra Anette

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!