torsdag 2. oktober 2014

Tuntreet - gammelt senge teppe!

For et par år siden var jeg på NyfossumBlaafarveværket, og der så jeg dette flotte sengeteppet!
Sengen står i direktørens soveværelse, og sengeteppet er en gammel klassiker - Tuntreet - som jeg har lett etter oppskriften til!
Og nylig fant jeg oppskriften til sengeteppet i 100 handarbetsideer utgitt på Ica Förlaget i 1977!
Mønsteret kan varieres med hvordan rutene settes sammen, så det fra Nyfossum er litt annerledes, kan man se.
https://drive.google.com/file/d/0B0xXuABlI-huUGk1RFpKOHhUV28/edit?usp=sharing
Strikkeppskriften har jeg skannet, og den finner du her!

5 kommentarer:

  1. Vilken tur du har som hittade mönstret till detta underbara sängöverkast!
    Röd/vita koftan i förra inlägget är fantastisk fin också!
    Jag har också några stickade skatter från den tiden som jag snart ska visa på min blogg :)
    Önskar Dig en fin dag!

    SvarSlett
  2. Hei
    Fant tilfeldig dette flotte mønsteret på en annen blogg, men der var det feil og bare en delvis oppskrift. Hjertelig takk for at du hadde kopiert inn denne oppskrifta fullstendig!

    Familien har trykket den to ganger, visstnok, men jeg har hittil ikke kjøpt det, dessverre, og gått glipp av det hver gang. Den er veldig, veldig flott. Hvor har du funnet den?

    Hilsen Liv M.

    SvarSlett
  3. Good advice. I'll take it into account.

    SvarSlett
  4. TUSEN TAKK FOR TUNTREET. Har lett lenge.. Anita

    SvarSlett
  5. Hei! Sitter oppe i natt . Får ikke sove. Holder på å montere dobbelt sengeteppe i "Tuntreet". Blir en gave. Jeg har strikket snart 120 lapperog holdt på i noen år. Fikk et slikt sengeteppe i bryllupsgave fra min svigermor. Det er så lekkert. Bruker Solberg 12/4 hvitt. Unn deg et deilig håndarbeid med strålende resultat.

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!