tirsdag 13. januar 2015

Fin flette lue til minstemann!

Det som egentlig skulle bli fletteluer til mine tvillingbarnebarn, ble ved første forsøk en fin flettelue til minstemann i familien på 1 år!
Jeg brukte Viking Alpaca Superfine i naturhvit, og strikket med litt tynnere pinner enn oppgitt fra produsenten.
Flettemønsteret ble til etter eget hode. Jeg har alltid likt flettemønster, og det kan jo varieres i det uendelige!
Toppen felte jeg så det så ut som en fin blomst!
Og knytebånd på luen til minstemann, ble helt enkelt heklet!
Alpakkaullen er fantastisk varm og fin, og klør ikke! Flettemønsteret trekker luen sammen, slik at den sitter fint!
Jeg rakk heldigvis å strikke nye fletteluer til tvillingenes bursdag, og jeg håper de vil varme både dem og minstemann i det kalde vinterværet!

5 kommentarer:

  1. Fletteluer er tingen! Og i mykt og deilig alpakka-garn er det en fornøyelse både å strikke og bruke.
    Jeg holder på med ei flettelue til meg selv i Eco Alpaca. En drøm!

    Ha en strålende tirsdag!

    Klem

    SvarSlett
  2. Lekker ;) Fletter er fint.
    Her har nattens ruskevær gått over til strålende sol.

    Ha en super tirsdag;)

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  3. Jeg er også veldig glad i flettemønsteret. Luen din ble kjempefin :)
    Klem fra Anette

    SvarSlett
  4. Så ekstra lekker denne fletteluen var! :)

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!