tirsdag 6. januar 2015

Lampeduk redder gammel taklampe!

Over kjøkkenbordet vårt, henger en gammel, engelsk lampe med glasskjerm. Her fra før kjøkkenet ble pusset opp.
Men etter at de gamle lyspæretypene forsvant, er det ikke like lett lenger, å finne en lyspære som lyser nok uten å blende.
Men lampen jeg er så glad i ville jeg gjerne beholde. Og det var Bygårdsmannen enig i!
Men med færre lyskilder på kjøkkenet nå enn før oppussingen, er vi blitt avhengig av å bruke lyset over bordet mer, særlig nå, i den mørke årstiden.
Så løsning har blitt å bruke en gammeldags lampeduk! Det tar vekk det skarpeste lyset. Her en lampeduk i hvitt, noe som gir mest lys!
Men blått er også fint på kjøkkenet vårt!
Og til jul ble det brukt en rød lampeduk!
Den hvite lampeduken har jeg laget av en heklet brikke! Neste gang skal jeg vise hvordan!
http://cathrineslilleloppehjorne.blogspot.no/2013/11/heklede-ampe-duker.html
Ellers har jeg noen gamle lampeduker til salgs i Cathrines Lille Loppehjørne her! De er dessverre for små for kjøkkenlampen vår.
Med ønske om en fin januardag!

4 kommentarer:

  1. de er veldig kreativ !!! Jeg liker fargene lys blå og hvit !!! Jeg ønsker dem alt det beste for 2015 fra angie elsker hilsener fra Tyskland

    SvarSlett
  2. Så smart, passer godt til det koselige kjøkkenet ditt.
    Godt nytt bloggår til deg!
    Klem fra Signe.

    SvarSlett
  3. Så fantastisk herlig hos deg;)
    Godt Nytt År!
    Klem Silje Marie;)

    SvarSlett
  4. Kreativt, vakkert, praktisk og hyggelig! :)

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!