lørdag 24. januar 2015

Se hvordan gammelt skiutstyr blir fin vinterpynt!

Dette er et innlegg om sto på bloggen min i fjor vinter, men som jeg tar frem igjen, fordi det passer så god akkurat nå!
På nyåret var vi så heldige å finne noen gamle barneski i tre på Fretex i Moss! De er fra 1930-tallet, og er velbrukte, kan man se!
På baksiden av tuppen står det gravert inn "MADE IN NORWAY". Barnestavene er nyere enn skiene, men i gammeldags bambus!
De store stavene i bambus har fått fint  følge av noen gamle Selbuvotter!
En gammel barnekjelke har også funnet veien til oss, og her daler sneen vakkert ned,
og skaper fin vinterstemning!
Det skal se litt tilforlatelig ut; akkurat som barna bare er inne en tur, for å spise og få seg en varm kopp kakao,
før de stormer ut igjen, for å ake eller stå på ski!
Det er gamle barndomsminner som dukker opp, og lager enda bedre vinterstemning!
Da gamle Selbuvottene med snøkrystaller hører med til vinterminnene,
og det samme gjør iskalde barnefingre i våte votter, etter en hel vinterdag utendørs!
For at bildene kunne tas i urørt vinterlandskap, ble fotograf og assistent skysset ut bakveien!

Med ønske om en riktig god vinterhelg!

5 kommentarer:

  1. tusen takk for koselig hilsen. nå må jeg komme igang igjen med bloggen. Jeg går glipp av så masse og mister også kontakten med gode bloggvenner. Det vil jeg ikke.
    Koselige vinterbilder som vekker gamle minner. Slike ski jeg på i barndommen. Arvet brødrene mine sine, og de var alltid saget av bak for å få den rette lengden:-)
    Nydelig jakke den heldige bygårdsmannen fikk i gave fra deg. Du er så flink!
    Ønsker deg en fin lørdag.

    Klem fra Hjørdis

    SvarSlett
  2. Hei;)
    Så flotte bilder med vinter fra "gamle dager". Ja gamle ski og skøyter er virkelig flott. Og du, vottene dine er virkelig lekre.

    God helg;)

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  3. Vakre bilder fra fantastiske vinterstemning. Mannen og jeg tar en tur i skogen i dag og vi har snø så hyggelig - ikke mye - men stor fine
    stemning. Glede for oss.
    Ha en riktig hyggelig kveld Cathrine,
    endelig jeg har pinner i hender :-)))
    Håper jeg kommer foran... skriver deg senere. Stor klem og hilsen Viola

    SvarSlett
  4. Koseleg og minneskapende innlegg.
    Artig å få tak i slike gamle skattar.
    Nydelege selbuvottar !
    No har første utgåve av Lev Landlig kome til meg.
    Eit fantastisk flott magasin.
    Igjen tusen takk ! Nesten ikkje til å tru at eg skal få det i postkassa eit heilt år !!!
    Eg takka deg i eit innlegg på bloggen min i går !

    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  5. Så kreativt å komme på å lage en slik fin dekorasjon fra gamle dager! Vi er nok mange som kjenner igjen de gamle velbrukte skiene. Mine var arvet etter de to brødrene mine, det vil si jeg var den tredje som brukte dem.

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!