torsdag 8. januar 2015

Slik lager du lampeduk av en gammel brikke!

I forrige innlegg her, viste jeg frem hvordan en lampeduk redder en gammel taklampe med glasskjerm, ved at den hindrer at lyset blender.
Og i dag skal du få se hvordan jeg laget lampeduk av en gammel, heklet brikke!
Jeg brukte en rund brikke som var 48 cm Ø.
Hullet i midten er 4-5 cm i diameter - det passet til vår lampe.
Gjør slik: Merk av der du vil klippe. Sy rundt med sik-sak med maskin eller for hånd.
Klipp opp langs kanten, og press lampeduken lett.
Og slik ble det!
Vil du hekle deg en lampeduk, finner du oppskrift  her og her!
Ellers har jeg tidligere skrevet mer om lampeduker her!

5 kommentarer:

  1. Fin gjenbruk av gammel heklebrikke! :)

    SvarSlett
  2. Hei, så fin blogg du har :-) Har vært innom noen ganger før, men nå tenkte jeg at jeg skulle legge inn en kommentar og skryte litt av bloggen din. Ja, for den er kjempefin :-)
    En fin dag til deg :-)

    SvarSlett
  3. Godt nyttår;)
    Den ble veldig fin;) Smart å bruke en heklebrikke til lampeskjerm. Likte den jeg.

    God helg;)

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  4. Dette var et hjemmekoselig innslag på kjøkkenet.

    SvarSlett
  5. Godt nyttår til deg :-) Stilig!

    Ha det godt :-))

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!